הערכות העירייה לחירום

12/05/2021 א' סיון תשפ"א

על פי הנחיית פיקוד העורף, אין שינוי בהנחיות להתנהגות תושבי העיר. העירייה מפרסמת עדכונים ומידע לציבור באופן רציף באתר האינטרנט העירוני ובדף הפייסבוק הרשמי של העירייה.

ביום שני בערב, בשל האירועים האלימים בדרום הארץ והירי מרצועת עזה לאזור ירושלים, החלה עיריית מודיעין מכבים רעות בהכנות לקראת מעבר לחירום והכנת העיר לשעת חירום.

בעירייה הדגישו כי על פי הנחיית פיקוד העורף, נכון ליום שני, אין כל שינוי בהנחיות להתנהגות תושבי העיר. העירייה תפרסם עדכונים ומידע לציבור באופן רציף באתר האינטרנט העירוני, ובדפי הפייסבוק והאינסטגרם הרשמיים של העירייה. האתר, כמו גם המוקד העירוני שיתוגבר בעת הצורך, למקרה של הסלמה גם באזורנו, כך שיוכל לתת מענה לפניות של תושבים.

לרשות הציבור עומד גם אתר פיקוד העורף המפרט את הכללים להתנהגות בשעת חירום, כמו כן בכל שאלה בתחומי ההתגוננות האזרחית ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104. כמו כן מומלץ להתעדכן באמצעות כלי התקשורת השונים.

כידוע, העיר מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים הממוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ"ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע. במהלך שעות הערב הגיעו סיירי אגף הביטחון של העירייה למקלטים הציבוריים שבמכבים רעות, פתחו אותם, ווידאו כי הם נקיים וערוכים לקליטת התושבים כאשר יש להדגיש כי נכון ליום שני, בהתאם להוראות פיקוד העורף, אין צורך בפתיחת המקלטים יחד עם זאת, כמקדם ביטחון, החליטה העירייה לפתוח אותם. יש לציין כי המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה.

נכון להיום, מערכת החינוך תפעל מחר, יום שלישי, 11.5 כסדרה, כאשר מנהל החינוך העירוני ועמותת סחלבים בשיתוף עם אגף הביטחון של העירייה יערכו תדרוכים וריענון נהלים לצוותים החינוכיים בעיר. במסגרת פעילות זו עברו סיירים של אגף הביטחון של העירייה בגני הילדים ובבתי הספר והנחו את מנהלי בית הספר והגננות לוודא כי הממ"דים, כמו גם המקלטים בבתי הספר בעיר, מוכנים לשימוש. כידוע בכל הגנים בעיר מרחבים מוגנים.

ראש העיר, חיים ביבס: "בימים האחרונים אנו חווים אנו עדים להסלמה באזור הדרום ובירושלים וביום שני בערב נשמעו אזעקות באזור ירושלים והסביבה. קיימתי הערכת מצב עם גורמי המקצוע והביטחון בעירייה ובמסגרת זו נעשה את מירב המאמצים להגביר את תחושת ביטחון התושבים. אני מבקש מכולם לגלות ערנות ולנהוג באחריות ושיקול דעת כדי שנעבור כולנו בשלום ובבטחה את הימים הלא פשוטים שעוברים על כולנו. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני מחזק את ידי כוחות המשטרה, צה"ל ולוחמי כיפת ברזל."

על פי מפת ההגנה של פיקוד העורף לתושבי מודיעין מכבים רעות יש זמן התרעה של כ-90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, מרחב מוגן דירתי, ולשהות בו עשר דקות לאחר השמע האזעקה. במידה ויש תושבים הנמצאים מחוץ לבית בעת האזעקה מומלץ להגיע למרחבים מוגנים הנמצאים במרכזים המסחריים או להיכנס לבניינים ולעלות בחדר המדרגות לקומה השנייה ולהמתין שם.

בעירייה מציינים כי "מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הממוגנות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. אגף השירות ואגף הביטחון עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג. כמו כן העירייה נמצאת בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של אנשים.

כחלק מתהליכי ההכנה מקיימת העירייה בשנים האחרונות סדרת תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד. כאשר מתרחש שינוי ברמת האיום או במצב הביטחוני בארץ, מתקיים הליך של מעבר לחירום ומוכנות גבוהה יותר על פי תכנית מסודרת. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף ורח"ל על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי".

הערכות העירייה לחירום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד