מהפכת הרכבים השיתופיים

12/05/2021 א' סיון תשפ"א

העירייה, באמצעות מנהלת אופק, הודיעה על בחירת שתי חברות שייקחו חלק בפרויקט הפעלת הרכבים השיתופיים ברחבי העיר, אשר יאפשרו לתושבים בהתאם להסכם מול חברות שירותי הרכבים, לשכור רכב על בסיס מודל יומי או מודל שעתי, דבר שיספק את המענה האופטימלי והטוב ביותר, בהתאם לצרכי התושב.

כזכור, בחודש יולי 2019 הודיעה העירייה על פיילוט לרכבים שיתופיים, במסגרתו הקצתה מקומות חניה בעיר לחברות הרכבים השיתופיים אשר היו מעוניינות בכך.

לאחר בחינת הפיילוט, הוצגו נתונים מרשימים לפיהם למעלה מ-50% מהזמן, הרכבים היו בשימוש תושבים או מבקרים בעיר.

בעקבות הצלחת הפיילוט, פרסמה 'מנהלת אופק' קול קורא להגשת הצעות להפעלת רכבים שיתופיים. לבקשה התקבלו שתי הצעות – חברת "שלמה סיקסט", אשר מפעילה את הרכבים על בסיס יומי וחברת "סיטי קאר", המפעילה את הרכבים על בסיס שעתי. שילוב ההפעלה על ידי שתי החברות יאפשר לכל תושב לבחור את מודל השכרת הרכב על פי צרכיו נכון לאותו יום.

ברחבי העיר פרוסות 20 חניות ייעודיות להשכרת הרכבים בעשרה מיקומים, כלומר בכל נקודה הוקצו שתי חניות: חניה אחת למודל השכרה שעתי והשנייה למודל השכרה יומי.

הנקודות הן: מגרש החנייה מול בניין העירייה ברחוב דם המכבים, מגרש החנייה של בריכת השחייה עמק זבולון, שומרי החומות, עמק דותן פינת יאיר פרג, המעיין פינת השדרה המרכזית בפארק הטכנולוגי, חניון היכל התרבות ברחוב עמק דותן, חוצה עמק גינות האלה המשך הלוח העברי, מנחם בגין צפון פינת יאיר פרג, שבטי ישראל פינת יהודה, החסידה 32 בשכונת הציפורים.

השכרת הרכבים השיתופיים מסייעת לצעירים או משפחות ויחידים אשר זקוקים לרכב באופן זמני, וכמובן במקרי חירום שונים.

חיים ביבס, ראש העיר: "כחלק מחזון העיר החכמה, גם התחבורה הפרטית עוברת שינוי בעיר, ומאפשרת לתושבים רבים צעירים, מבוגרים ומשפחות, להתנהל באופן חסכוני וידידותי יותר לסביבה. בין אם בחיסכון בתחזוקת רכב ובין אם באמצעות שימוש ברכב למספר תושבים שיוכלו להסתייע בו. אין לי ספק שהמודל שהצלחנו להשיג, אשר מאפשר התאמה לצרכים האישיים והשכרת רכב לפי שעה או על בסיס יומי, ישרת מגוון רחב של תושבים וינחל הצלחה."

ברוך בוחניק, מחזיק תיק אסטרטגיה: "חדשנות אינה רק טכנולוגיה אלא יצירת תשתית מותאמת לצרכי התושב. התגבור של הרכבים השיתופיים בעיר הינו צעד נוסף בניסיון לשפר את ההתניידות בעיר לצד הדיונים והשיח שלנו מול משרד התחבורה לגבי הצורך".
ממנהלת אופק נמסר כי הביקוש להשכרת הרכבים ייבחן כל הזמן, ובמידת הצורך יורחבו שיתופי הפעולה ויוקצו חניות נוספות.

חנייה לרכב שיתופיחנייה לרכב שיתופי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד