שדרוג התחבורה הציבורית

31/05/2021 כ' סיון תשפ"א

ראש העיר, חיים ביבס נפגש עם שרת התחבורה, מירי רגב, וגורמי המקצוע במשרדה במטרה להגדיל את תקציב מערך התחבורה הציבורית במודיעין מכבים רעות. בפגישה השתתפו גם סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה ובטיחות בדרכים, שלמה פסי וסגן ראש העיר ומחזיק תיק שיכון ותשתיות, אלי סבח וגורמי המקצוע בעירייה.

בפגישה, שנערכה לפני כשבועיים, אישרה שרת התחבורה, כי משרדה יעביר תקצוב נוסף של ארבעה מיליון שקלים אשר יהיו מיועדים לשיפור ושדרוג קווי התחבורה הציבורית בעיר.

הדבר כולל תגבור תדירות קווים קיימים והוספת קו חדש, בין עירוני, לראשון לציון לצד תגבור ושינוי מסלולים של קווים בין עירוניים קיימים. תגבור קווים עירוניים בדגש על התחבורה הציבורית בשכונות החדשות של העיר: ציפורים, נופים ומורשת (לאחר תחילת אכלוס השכונה).

בעקבות הפגישה בין השניים התקיימה כבר בשבוע שעבר ישיבת עבודה ראשונה בין צוותי משרד התחבורה עם צוות מטעם העירייה, שמטרת קביעת תוספות קווי תחבורה ציבורית. על פי הערכה התיקונים צפויים להיכנס לפעילות בשבועות הקרובים.

אחד הפרויקטים הגדולים הנמצאים היום לקראת סיום הוא פרויקט מסילת הרכבת בין מודיעין מכבים רעות לירושלים. השרה רגב עדכנה, כי כבר בחודשים הקרובים צפויה הרכבת להתחיל בפיילוט נסיעות על הרכבת במסילה החדשה כאשר על פי תוכנית העבודה הרכבת הראשונה הסדירה לבירה צפויה לצאת במהלך חודש דצמבר השנה.

כניסת קו הרכבת המהיר לירושלים צפוי לייצר מציאות חדשה שתאפשר לתושבי העיר, העובדים בירושלים, להגיע לבירה בעזרת תחבורה ציבורית בזכות צמצום זמן הנסיעה לכ-18 דקות בלבד, ללא צורך בהחלפת רכבת. עם הפעלתו המלאה של הקו, תדירות הרכבות בו צפויה לעמוד על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא.

כזכור לפני כחצי שנה שדרג משרד התחבורה, בשיתוף עם רכבת ישראל, את תחנת הרכבת "פאתי מודיעין" והדבר כלל שיפוץ התחנה, הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב המכיל כ-800 חניות וגשר הולכי רגל המחבר בין החניון החדש לתחנה.

ראש העיר מודיעין מכבים רעות חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות הולכת וגדלה ותשתיות התחבורה הציבורית שלה צריכה להתפתח בהתאם. הבשורה של משרד התחבורה על תוספת תקציבית לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר לצד סיום עבודות ההקמה של מסילת הרכבת מודיעין-ירושלים תייצר שדרוג משמעותי ביותר בכל הקשור למציאות התחבורתית בעיר. עידוד התחבורה הציבורית יהפוך את הנגישות לבירה לקלה יותר ואף תפחית את זיהום האוויר. אני שמח, שמשרד התחבורה מבין את הצורך בקידום מערך התחבורה הציבורית בעיר ואנחנו נעשה את המיטב ביחד עם המשרד כדי לחזק תחום זה על מנת לוודא שתושבי העיר יקבלו את השירות הטוב לו הם זכאים."

תמונת המחשה לרכבתתמונת המחשה לרכבת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד