החלום הופך למציאות

03/06/2021 כ"ג סיון תשפ"א

שנים רבות של חלום שהופך למציאות: בחודש יולי הקרוב תפתח אלו"ט (האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) את הבית לחיים הראשון במודיעין לנוער ובוגרים על הרצף האוטיסטי. הבית יאפשר לצעירים ממודיעין והסביבה דיור מותאם בסביבה קהילתית ותומכת.

הבית הוא התגשמות חלומם של הורים לילדים על הרצף ממודיעין והסביבה שרצו לדאוג לעתידם של בניהם ובנותיהם. בין ההורים דובי עפר, אב לתאומים בני 29 על הרצף האוטיסטי שאחד מהם יהיה עתיד להתגורר בבית. "התובנה שניר יצטרך דיור חוץ ביתי חלחלה וצצה בתודעתנו כבר לפני 15 שנים. התחלתי בגיוס הורים נוספים ופניתי לראש עיריית מודיעין דאז, משה ספקטור, בבקשה לקבל מגרש להקמת הבית. ההיענות הייתה מיידית אולם מימוש החלום ארך שנים רבות, מסיבות שונות."

ההחלטה להוציא ילד מהבית היא החלטה קשה לכל הורה, אולם ההכרה כי זה הדבר הנכון למשפחה ולילד גוברת על הקושי. אלו"ט מקיימת בימים אלה סדנת הכנה להורים לקראת השינוי שיעבור על המשפחה ועל הילדים.

"כולנו נרגשים מאוד ויודעים שילדינו יגורו בבית שמתאים לצרכיהם עם צוות שייתן להם הכל בכדי שיהיה להם טוב. אני מלווה את הפרויקט כבר שנים ארוכות, החל מבחירת המגרש, התכנון, גיוס התרומות בעזרת הורים נוספים וכמובן הבנייה ורואה את התקדמות שלב אחרי שלב. למרות הליווי הצמוד והזמן שחלף, ההתרגשות גוברת לקראת הפתיחה. המבנה מוכן ואלו"ט מגייסת עכשיו את אנשי הצוות שיהיו חלק מחייהם של ילדינו, עליהם נסמוך שיעשו המירב לרווחתם ולביטחונם."

הבנייה עצמה ארכה כ- 4 שנים במהלכן נרתמו אנשים רבים וטובים למשימה החל מבכירי העירייה בהובלת ראש העיר חיים ביבס, ועד לתורמים מכובדים ורבים ביניהם: יוסי שיינפלד ושאול קדרי.

תכנון הבית נעשה על פי הניסיון המצטבר של אלו"ט, המפעילה 18 בתים לחיים ברחבי הארץ. תפיסת העמותה היא כי "בית לחיים" הוא מסגרת ביתית, בתוך שכונת מגורים, שמאפשרת לדיירים לנהל אורח חיים דומה ככל האפשר לחיי משפחה, תוך התייחסות אישית בכל הנוגע לתוכניות הטיפול. במתחם 3 בתים שבכל אחד מהם מתגוררים 8 דיירות ודיירים, זאת במטרה לייצר תחושה של מגורים עם משפחה.

לדברי דדי עטאס, מנהל חטיבת דיור ותעסוקה באלו"ט: "אנחנו נמצאים עכשיו בישורת האחרונה, הבית בנוי ועכשיו אנחנו מגייסים אנשי צוות מוכשרים שרוצים לגדול אתנו תוך כדי עבודה בסביבה מקצועית וערכית. אנחנו מציעים הזדמנות נדירה להתפתחות אישית ולמידה מהמובילים בתחום האוטיזם לצד סיפוק וחוויה בלתי נשכחת במגוון תפקידים ומקצועות"
מזמינים אתכם להצטרף אלינו, לכל המשרות הקליקו כאן

לפרטים נוספים: ליטל פורת, דוברת אלו"ט, 054-4578607

בית אלו"ט


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד