קשרי זהב

23/06/2021 י"ג תמוז תשפ"א

אחד מהדברים המשמעותיים שעלו בתקופת הקורונה, הוא נושא הבדידות במיוחד בקרב אזרחים ותיקים שסבלו מריחוק חברתי בהיותם בקבוצות סיכון. למעשה הקורונה העצימה את תחושת הבדידות, אשר נחשבת בעיני מומחים רבים כמגיפה של המאה ה-21 בעולם המערבי.

על מנת לטפל בתופעה הנפוצה, יוצא לדרך פרויקט עירוני מבורך וחשוב בהובלת מחלקת הבריאות באגף לשירותים חברתיים ומחלקת אזרחים ותיקים באגף קהילה. הפרויקט למעשה מהווה המשך של פרויקט "קשרים" שהפעילה העירייה לפני כשנתיים ונקטע בשל משבר הקורונה, כאשר הפעם, זכה הפרויקט לשם "קשרי זהב" שכן הוא מתמקד באוכלוסייה המבוגרת, שסבלה כאמור מבדידות בתקופת הקורונה.

המודל של הפרויקט מאוד פשוט ובכך גם קסמו. אזרחים ותיקים מתנדבים אצל אזרחים ותיקים אשר חשים בדידות. ההתנדבות יכולה להיות מבוססת על קשרים פנים מול פנים, שיחות בזום או בטלפון, פעם בשבוע. כך שלמעשה שני הצדדים יוצאים נשכרים ומחוזקים, מקשר ידידות שמעניק משמעות ושייכות, ובראייה רחבה יותר, חיזוק החוסן הקהילתי.

המתנדבים יעברו הכשרה בת ארבעה מפגשים, ע"י מנחת קבוצות מוסמכת. במהלך ההכשרה יקבלו כלים של ניהול תקשורת מקרבת והקשבה, ולאורך כל ההתנדבות ילוו באופן מקצועי ויפגשו אחת לחודש כקבוצת מתנדבים.

מויש לוי, סגן ראש העיר ומחזיק תיק אזרחים ותיקים ותיק ההתנדבות: "מדובר בפרויקט מקסים בו כולם מרוויחים. גם האזרחים הוותיקים, אשר התמודדו עם בדידות בתקופת הקורונה וחלקם מתמודדים איתה גם היום, וגם האזרחים הוותיקים אשר עושים עבודות התנדבות בתחומים שונים בעיר וזוכים גם להתנדב במיזם זה. אנחנו נמשיך בפרויקטים יחד עם האזרחים הוותיקים ולמענם, תוך התאמת המיזמים לצרכים השונים".

ברוך בוחניק, מחזיק תיק הבריאות: "הבדידות הינה מגיפה עולמית ופוגעת בכל חלקי האוכלוסייה. ברמת הרשות, אנו פועלים לבניית תשתית חברתית לטובת הפגת הבדידות בקרב אזרחים ותיקים על ידי הכשרת תושבים התנדבותית".

הפרויקט ממומן על ידי עיריית מודיעין מכבים רעות ומיזם "אפשריבריא" במשרד הבריאות.
המעוניינים להצטרף יכולים לפנות לעדנה תמיר – 050-5888033 או חיי בן דוד – 052-8493414.

צילום: יוסי וונשצילום: יוסי וונש


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד