ראש השנה תשפ''ב

09/09/2021 ג' תשרי תשפ"ב

תושבות ותושבים יקרים,

ערב ראש השנה תשפ"ב אנחנו נמצאים עדיין בשיאה של המגפה. השנה החולפת הייתה מאתגרת במיוחד והציבה בפנינו, התושבים, אתגרים לא פשוטים ושגרת חיים חדשה – לצד נגיף הקורונה.

ועדיין אנחנו ניצבים כאן, נרגשים לציין שנה חדשה ואנחנו נמשיך לעשות לילות כימים כדי להחזיר את החיים שלנו למסלולם ומי ייתן ושנת תשפ"ב תהיה שנה בסימן בריאות וחזרה לחיים הרגילים.

אי אפשר שלא להבחין כיצד שינתה העיר את פניה בשנים האחרונות, ולמרות נגיף הקורונה העיר שלנו גדלה והתפתחה הפכנו לעיר עם כמעט 100 אלף תושבים, שחיה, נושמת ומגיעה להישגים מרשימים.

בדיוק השבוע, לפני 25 שנים, נפתחה שנת הלימודים הראשונה של העיר. אין זה סוד שתפיסת עולמי ודרך הניהול שלי מושתתות בעיקרן על ההשקעה בחינוך ילדינו. ואין דבר שאני גאה בו יותר מאשר מערכת החינוך שלנו, שהיא מהטובות והמובילות בישראל.

יותר ממחצית מתקציב העירייה מושקע בחינוך ונוסיף להשקיע, כמה שיותר, בחינוך כדי לקדם את מערכת החינוך שלנו ולשפר אותה, כי החינוך זה העתיד שלנו.

את שנת הלימודים הנוכחית פתחנו יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו, מיכל.

ביקרנו בשלושה בתי ספר בעיר. בסופו של היום סימס לי הנשיא וכתב "בניתם פה מערכת חינוך לתפארת מדינת ישראל" - זו אמירה, שלמעשה מסכמת את כל מה שמינהל החינוך מוביל כאן. אני מאמין שחובה עלינו לתת לבתי הספר את כל הכלים האפשריים כדי להצליח - כך נעשה גם בעתיד.

בד בבד אנחנו ממשיכים בפיתוח העיר. בימים אלה אנחנו נמצאים בשיאה של תנופת עשייה חסרת תקדים של פיתוח עירוני משולב: השדרה הפכה למרכז עירוני תוסס הכולל מסחר, תעסוקה, מגורים ומוקדי תרבות ובילוי. מידי שבוע נפתחים בשדרה עוד ועוד עסקים.

ביום חמישי האחרון חנכנו את מוזיאון מורשת החשמונאים. המוזיאון יהיה מקום חינוכי עבור הילדים שלנו ולא רק מקום של תרבות ושמירה על המורשת - זאת מתוך מטרה שילדי העיר בכל הגילים יגיעו ללמוד את הסיפור של העיר.

בניית המוזיאון הוא ללא ספק מקום חינוכי עבור הילדים שלנו ולא רק מקום של תרבות ושמירה על המורשת - במוזיאון, בו השקענו לא מעט כסף, השקענו הרבה מחשבה, זאת מתוך כוונה שילדי העיר, בכל הגילים, יוכלו להגיע לכן במסגרת בית הספר, ללמוד ולשמוע את הסיפור של העיר, לראות את הממצאים שנמצאו כאן וללמוד בדרך חווייתית על המקום שבו הם גרים.

בעוד מספר שבועות יצטרף דייר חדש לשדרה, מרכז המוזיקה העירוני אותו יפעיל מועדון ה- GRAY, שייתן את מגוון התרבותי של השדרה עם מופעים של האמנים הטובים ביותר בישראל. אחרי הפגישה שלי עם בעלי המועדון אני יכול להבטיח לכם שהולך להיות מדהים.

בהמשך נקים בשדרה בתי קולנוע זאת לצד קידום תכנון ובניית מרכז רפואי חדשני, כמו שצריך להיות בעיר ובה 100 אלף תושבים.

במקביל בקיץ זכינו להכיר וליהנות מפארק המים והנופש, שמאפשר פתרון רטוב וקר לילדים בימי הקיץ הלוהטים.

בקרוב מאוד נתחיל בעבודות לשדרוג הפארק עם הקמת בריכת שחייה חיצונית נוספת, וקיר טיפוס אולימפי שיהפוך את המקום לאטרקציה ארצית.

בימים אלו אנו שוקדים על תכנון לבניית היכל ספורט עירוני אשר ישמש בית לקבוצות הספורט המובילות בעיר.

לצד התרבות והפנאי אנחנו ממשיכים בפיתוח השכונות החדשות של העיר: שכונת נופים היא כבר שכונה לכל דבר ועניין, עם קהילה ייחודית המתגבשת ויוצקת אופי מיוחד לה.
במקביל העבודות על שכונת מורשת, שבקרוב תהפוך לביתם החדש של מאות זוגות צעירים, בני המקום, מתקדמות בקצב מהיר.

בשכונת מורשת לא יהיו רק בתים וכבישים. יהיו בה גם מבנה קונסרבטוריון עירוני ופארק ארכיאולוגי בגבעת א-שון אשר יהיה מונגש ומואר לרווחת המטיילים, כמו בתיתורה.

לצד היערכות לאיכלוס שכונת מורשת, אני פועל בימים אלה לקדם מיזם להקמת 330 יחידות דיור חדשות בשכונת הכרמים אשר יהיו מיועדות לזוגות צעירים כאשר בכוונתי לדרוש כי מחציתן יהיו מיועדות לבני מקום תושבי העיר.

לצד השכונות החדשות אנחנו לא שוכחים לשמר את השכונות הוותיקות ונמשיך לעבוד קשה כדי לשמור על איכות החיים של תושבי שכונות אלו.

בשנים האחרונות השקענו ועוד נשקיע עשרות מיליוני שקלים בשיפור ושדרוג התשתיות, הפארקים, הכבישים וריהוט הרחוב. רק לפני שבוע סיימנו את שדרוג הפארק הנוסטלגי בעמק איילון – פארק אליו לקחתי את ילדי לפני 20 שנה ועכשיו מגיעים אליו בנות ובני הדור הבא של תושבי העיר.

יחד עם עמק איילון, שדרגנו פארקים נוספים בעיר ומי שלא לקח את הילדים והילדות שלו לפארק הנינג'ה בשדרות יצחק רבין אז שיעשה את זה בחג הקרוב.

ואם יש לנו מוזיאון, ושדרה לתפארת, ותרבות תוססת (גם בתקופת הקורונה), ושכונות שנבנות ומתפתחות, ומערכת חינוך מושקעת ומובילה, וקהילה מדהימה, ערכית ומתנדבת - צריך שכל הדבר המופלא הזה יתנהל באופן חדשני.

ועל כן - במהלך השנה האחרונה הקמתי מרכז חדשנות עירוני דיגיטלי ובו מערכות מתקדמות ביותר לניהול יעיל, חכם וחסכוני. המרכז, מהמובילים והחדשניים ביותר בארץ, מאפשר לי, כראש עיר, ולמנהלי העירייה לקבל בזמן אמת מידע אודות תהליכים ופעולות שונות.

באופן הזה אנו יכולים לייצר תכנון אסטרטגי וחשוב מזה - מהירות תגובה שתסייע בכל הקשור להתמודדות עם הקורונה, באירועי חירום, באירועים ביטחוניים, בטיפול במשברים, וכן חסכון במים, בחשמל, בפינוי אשפה ועוד הרבה מערכות חכמות שמתריעות בזמן אמת ובסוף מייעלות את עבודת הרשות וחוסכות כסף. זה כסף שחוזר להשקעה העירונית בחינוך, ברווחה, בפנאי ובעוד פתרונות חדשניים.

תושבות ותושבים יקרים, למרות שאנחנו בתקופת החגים, אנחנו לא נחים לרגע על זרי הדפנה ועבודה רבה עוד לפנינו ואני בטוח שנסיים אותו, כמו בכל השנים שעברו – עם עוד הצלחות, הישגים וסיבות לחייך ולשמוח.

אני מאחל לכולנו, שנה טובה, בריאות והצלחה.

חיים ביבס. צילום: ראובן קפוצ'ינסקיחיים ביבס. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד