היערכות לזן האומיקרון

29/12/2021 כ"ה טבת תשפ"ב

החשש מהתפרצות גל חמישי והגברת ההנחיות ע"י הממשלה, מורגש גם בעיר, אשר מוגדרת, נכון ליום רביעי 22.12.21 עדיין כעיר ירוקה.

לפני כשבוע, תפס השיטור העירוני משפחה שבה ילד מאומת לזן האומיקרון, אשר הפרה בידוד בכך שיצאה ממנו ללא אישור רופא. המשפחה נקנסה בקנס כבד בסך 5,000 שקלים וזהו איתות לכך שהאכיפה תמשיך ביתר שאת במטרה לדאוג לסביבה ולצמצם את התפשטות הנגיף, שכן על פי הנתונים מדובר בזן מדבק במיוחד, בו נמצאים בסיכון גם מחלימי קורונה וגם מחוסנים.

חמ"ל הקורונה, אשר נמצא בקשר יומיומי עם מאומתים לקורונה, חולים ומבודדים, מעדכן בדבר ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לפיהן, במקרה של ילד או ילדה חשודים או מאומתים לזן האומיקרון, תיכנס כלל הכיתה לבידוד כרגיל (ללא מודל "כיתה ירוקה").

הבידוד יהיה במשך 14 ימים, עם אפשרות לקצר לשבעה ימים לאחר שתי בדיקות PCR שליליות. האחת, ביום הראשון עם הכניסה לבידוד והשנייה ביום השביעי. בחמ"ל מדגישים כי הבדיקות אותן יש לבצע הן PCR בלבד והן חייבות להתבצע במתחמי פיקוד העורף או קופות החולים ("היבדק וסע").

אין לגשת למתחמי הבדיקות המהירות (טרם, איכילוב וול או מד"א) ואין לבצע בדיקות ביתיות. בנוסף, חשוב מאוד לשמור על כללי הבידוד ולא לצאת מן הבית בתקופה זו. הורים או מטפלים אשר הינם מחוסנים אינם מחויבים בבידוד, אך מומלץ לבצע בדיקת PCR. עוד ממליצות ההנחיות, על בדיקת PCR לאנשים שבאו במגע הדוק עם מאומת (חברים או משפחה).

ראש העיר חיים ביבס, הנחה את השיטור העירוני להגביר את האכיפה ברחבי העיר, בדגש על בדיקות פתע למבודדים וכן, הקפדה על עטיית מסכות במקומות סגורים כמו – קניון, חנויות ובתי כנסת.

גם בבתי הספר ובגנים, מתהדקות ההנחיות באשר לחובת עטיית המסכה לאנשי צוות ולתלמידים וההורים מתבקשים לגלות אחריות אישית וחברתית ולא לשלוח ילד שאינו חש בטוב לכיתה ולבצע בדיקת קורונה ליתר ביטחון במקרה של חשש.

לחצו כאן למצב קורונה יום חמישי 23.12.21

מודיעין מכבים רעותמודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד