ההנחיות החדשות

27/01/2022 כ"ה שבט תשפ"ב

בשיאו של גל הקורונה החמישי, מתעדכנות שוב ההנחיות על ידי הממשלה אשר ייכנסו לתוקף ביום רביעי 19.1.22. הפעם, משתנה המתווה באשר לאופן היציאה מן הבידוד שמתקצר עוד יותר ויהיה למשך חמישה ימים, בכפוף לתנאים מסוימים ואבחנה בין מחוסנים ומחלימים וכאלו שלא.

לעדכוני קורונה נוספים לחץ כאן.

על פי הודעת הממשלה, ההחלטה על קיצור הבידוד נובעת מן הצורך להמשיך את תנועת המשק ומערכת החינוך, אשר נפגעים מן התחלואה הגבוהה.

על פי ההנחיות החדשות, מאומתים ישהו בבידוד במשך חמישה ימים מלאים ממועד קבלת תוצאת הבדיקה החיובית. (כזכור, בתחילה נדרש מן המאומתים לשהות במשך עשרה ימים בבידוד ורק לאחרונה הוא התקצר לשבעה ימים).

התנאים לשחרור מן הבידוד הם – ביצוע בדיקות אנטיגן ביתיות בערב היום הרביעי ובערב היום החמישי וקבלת תוצאות שליליות בשתיהן. כמו כן, נדרש כי למאומת לא יהיו תסמינים. לאחר מילוי התנאים הללו, יוכל המאומת להשתחרר מן הבידוד – באישור רופא. במידה ולמאומת יש עדיין תסמינים או שהתקבלה תוצאה חיובית בבדיקה הביתית, לא ניתן להשתחרר מן הבידוד עד ליום השביעי. חשוב לזכור כי ההנחיות קובעות שיש צורך באישור רופא לטובת שחרור מהבידוד.

במקרה של חשיפה למאומת, ההנחיות נותרו כפי שהן באשר לאופן ביצוע הבדיקה. מחוסנים או מחלימים מתחת לגיל 60 יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או מפוקחת.

תושבים מעל גיל 60 או בקבוצת סיכון, יבצעו בדיקת PCR. בעניין זה מבהירות ההנחיות החדשות, כי מתחת לגיל 60 לא ניתן יהיה לבצע בדיקת PCR. במידה והתקבלה תוצאה חיובית בבדיקה הביתית, יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת. במידה והתוצאה שלילית, יש פטור מבידוד. משך הבידוד במקרה של תוצאה חיובית התקצר כאמור, ויהיה חמישה ימים מלאים בהתאם לתנאים שנכתבו.

במקרה של חשיפה למאומת בקרב לא מחוסנים/לא מחלימים תהיה כניסה לבידוד למשך חמישה ימים ממועד החשיפה. ביום החמישי, תבוצע בדיקה בהתאם לגיל. מעל גיל 60 או בקבוצת סיכון יבצעו בדיקת PCR ויתר האוכלוסייה בדיקת אנטיגן מפוקחת. תוצאה שלילית משחררת מבידוד. תוצאה חיובית מאריכה את הבידוד לחמישה ימים נוספים, כאשר ביום התשיעי והעשירי יש לבצע שוב בדיקות. במידה ואין תסמינים והתקבלו תוצאות שליליות בשתיהן, ניתן לצאת מן הבידוד. כאמור, יש צורך באישור רופא כדי לצאת מהבידוד.

בעקבות ההנחיות החדשות שהופכות את בדיקת האנטיגן הביתית לכלי מרכזי במאבק כנגד הקורונה, הודיעה הממשלה כי יחולקו ערכות אנטיגן ביתיות למוסדות החינוך ולתושבים. פרטים על כך יהיו בהמשך לאחר שיתקבלו הנחיות מדויקות ותתבצע היערכות בהתאם.

למידע על מתווה הלימודים החדש של מערכת החינוך – לחצו כאן

ההנחיות החדשות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד