היערכות למדורות ל"ג בעומר

19/05/2022 י"ח אייר תשפ"ב

היערכות למדורות ל''ג בעומר

ביום חמישי 19.5.22 מתקיים חג ל"ג בעומר וכמדי שנה, אגף ביטחון ושירותי חירום בעירייה נערך לקראת החג ומפרסם את המגרשים המאושרים להדלקת מדורות משותפות בעיר, אשר הוכשרו ע"י אגף שפ"ע ונמצאו מתאימים ע"י העירייה בשיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה, לרבות שירותי כיבוי האש.

בהכשרת המגרשים המתאימים הושם דגש מיוחד על איסור הדלקת מדורות בתוך שכונות העיר על מנת למזער את הסיכונים הבטיחותיים ולמנוע מפגעי זיהום אוויר בקרב התושבים.

השנה, תבצע העירייה אכיפה מוגברת על ידי ניידות השיטור העירוני, ניידות ביטחון וניידות פיקוח עירוני שיסיירו ברחבי העיר ויקנסו תושבים אשר מדליקים מדורות בשטחים שאינם מותרים על פי מדיניות העירייה.

ככלל העירייה בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית, ממליצה להימנע מקיום מדורות בעיר ולקיים אירועים אלטרנטיביים, וזאת בהתאם למגמה שקיימת בשנים האחרונות, לפעול למען צמצום זיהום האוויר עקב משבר האקלים ההולך ומחמיר, עליו לומדים רבות בגנים ובבתי הספר.

בשנים האחרונות מציינים בעירייה כי ניתן לראות רוחות של שינוי בכך שיש יותר מדורות משותפות וגם ניתן לראות מפגשים לציון החג אך ללא מדורות כלל.

מועדי הדלקת המדורות בעיר יתאפשרו בשני ימים מרוכזים. ביום שלישי, 17.5.22 בשעות אחר הצהריים לילדי גני הילדים בעיר וביום רביעי 18.5.22 מאחר הצהריים לכלל תושבי העיר במקומות האלו בלבד: בשטח הפתוח לאורך רחוב עמק האלה מערבית לצומת עם רחוב יהודה המכבי (הכניסה המערבית לעיר מכביש 443) ועד רחוב היער, בשטח הפתוח מערבית לרחוב היער עד לשטח הפתוח שמול מפעל "אמניר".

העירייה ממליצה לתאם מראש הדלקת מדורות מול המוקד העירוני 106.

מטעמי בטיחות ושמירה על קהל החוגגים, במגרשים בהם יהיה עומס רב של מדורות אשר עלולות לסכן את החוגגים, תימנע הדלקת מדורות נוספות במקום.

תושבים מתבקשים לשים לב כי הם מבעירים מדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק בטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה.

בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, ולאסוף ולרכז את האשפה כדי לסייע לפינוי מהיר ביום למחרת.

הציבור מתבקש להזעיק את מכבי האש בכל מקרה של אירוע חריג בטלפון 102. לשאלות וקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לאגף ביטחון בטלפון 08-9394666 או למוקד העירוני 106 בטלפון 08-9726020.


מדורה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד