מוקירים את העובדים הסוציאליים בעיר

03/04/2019 כ"ז אדר ב תשע"ט

ביום שני, 1.4.19, ציינו באגף לשירותים חברתיים את יום ההוקרה לעובדים הסוציאליים במפגש במעמד ראש העיר, חיים ביבס והמשנה לראש העיר, מחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב ומנהל האגף, יעקב אלמוג. במפגש חתמו העובדים על אמנת שירות ומחויבות לתושבי העיר ונחשף המיתוג החדש של האגף תחת הסלוגן ''חושבים על כל פרט''.

יום העובד הסוציאלי שצוין היום במסגרת האגף הוא חלק מהתהליכים שמוביל עמיעד טאוב במסגרתם עובר האגף שינוי מקיף אשר יקדם אותו להצטיינות תוך העצמת העובדים, הפצת מידע לתושבים, הכשרות מקצועיות וקידום תכניות חדשניות.

יום העבודה הסוציאלי הבינלאומי מתקיים בחודש מרץ. ביום זה נהוג להוקיר ולהכיר בפעילות העובדים הסוציאליים ובתרומה הייחודית של העבודה הסוציאלית לקידום שיווין חברתי, איכות חיים וביטחון האישי.

האירוע נפתח על ידי ראש העיר, חיים ביבס, שציין את איכות עובדי האגף שעושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר: "השירות החשוב שאתם מעניקים לתושבי העיר זו הליבה האמיתית שמניעה את העיר ולכן חשוב לומר לכם תודה מקרב לב."

עמיעד טאוב הוסיף כי יום ההוקרה לעובדים הסוציאליים הינו אירוע המהווה הן זכות והן חובה עבור העירייה ותושביה ונועד להכיר ולהוקיר את פועלם של אנשי סיירת המטכ''ל החברתית של המדינה, העובדים הסוציאליים הנמצאים בחזית האמיתית של ההתמודדות מול המצוקות החברתיות והכלכליות: "נמשיך להעצים, להכשיר ולקדם את עובדי האגף על מנת למקסם את המענה אותו הם נותנים ללקוחות הקצה ומשפחות הזכאים בעיר."

חותמים על אמנת שירותחותמים על אמנת שירות

מנהל אגף לשירותים חברתיים, יעקב אלמוג: "מטרת יום העובדים הסוציאליים היא להוקיר את העשייה של העובדים והעובדות הסוציאליות המהוות את שדרת הסיוע המקצועי לזקוקים לתמיכה בזמנים של משבר וקושי. אני מודה לראש העיר חיים ביבס ולמחזיק התיק מר עמיעד טאוב על המאמץ להביא את עשייתם של העו"ס לקדמת הבמה הציבורית בעיר."

בתום הדברים חתמו עובדי האגף על אמנת השירות האגפית הכוללת בין השאר התחייבות להיות החלופה הראשונה של כל תושב וארגון בעיר בבקשה לסיוע ועזרה לפרטים, קבוצות וקהילות במצבי מצוקה זמניים או מתמשכים. לעודד יזמות קהילתית מתוך רצון לקדם ערכים של ערבות הדדית ולכידות חברתית. להיות רגישים לצרכים המשתנים של התושבים ולוודא קיומם של מענים מתאימים.

האגף לשירותים חברתיים עלון מיוחד אשר נשלח לכל תושבי העיר יחד עם חשבון הארנונה התקופתי לחודשים מרץ-אפריל. עלון זה נועד לנגיש את המידע לציבור ולסייע במיצוי הזכויות שמגיעות לתושב. העלון מציג את שירותי האגף לרווחת התושבים והפעולות שהוא עושה למען לקוחות האגף והתושבים.

כך, יוכלו התושבים לקרוא אודות יחידת השיקום אשר מסייעת ונותנת ליווי מקצועי לאנשים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם, היחידה לאזרחים הוותיקים בעיר שמעניקה ייעוץ, הכוונה וטיפול באוכלוסייה המבוגרת ובני משפחותיהם, שירות לליווי משפחות ויחידים הנמצאים בקושי סביב מצבי חיים שונים, שירותים לנוער וצעירים אשר חשים צורך בסיוע וליווי לגילאי 25-14 ושירותי קהילה, התנדבות וקידום בריאות למען התושבים.

בהקשר זה הוסיף ביבס וסיפר כי בימים אלה בוחנת העירייה דרכים נוספות להנגשת המידע לתושבים וציין כי המטרה היא לאפשר לתושבים להגיש בקשות לאגף באמצעות אתר העירייה והאפליקציה העירונית ובכך לחסוך מהם זמן וטרחה הכרוכה בהגעה למשרדי האגף.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד