בתים חמים לקשישים

30/08/2022 ג' אלול תשפ"ב

צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים בעירייה מפעיל מזה כמה שנים פרויקט חברתי חשוב הנקרא "בתים חמים". בעיר מודיעין מכבים רעות חיים כ-9000 אזרחים ותיקים, כאשר 12% מהם מטופלים באגף בתחומים שונים מתוך מטרה לשפר את ההתמודדות של האוכלוסייה הזו הנובעת מזקנה ובדידות ועד לצרכים הנובעים מקשיי תפקוד פיזיים או קוגניטיביים.

פרויקט "בתים חמים" מבקש לענות על הצורך של הפגת הבדידות, הגברת תחושת השייכות והמשמעות, החוסן האישי ושיפור הרווחה הכללית של האזרח הוותיק במסגרת הקהילה בה הוא מתגורר.

אז איך זה קורה בפועל? בעיר פרושים בתים שחלקם התהוו על בסיס גיאוגרפי וחלקם על בסיס ייעודי כמו תחומי עניין משותפים. הבתים מנוהלים ע"י מתנדבות מסורות בריכוזה של מילכה דויטשר, כאשר האגף בשיתוף עם משרד הרווחה תומך בבתים אלו תוך הקצאת משאבים לפעילויות ותכנים משותפים.

הפרויקט זוכה להצלחה, וכיום משתתפים בכל בית כ-20 אזרחים ותיקים, בתשעה בתים חמים. כך ניתן למצוא בית חם במכבים רעות, בית חם לחולי פרקינסון, בית חם למשחקי זיכרון ובתים נוספים בשכונות ברחבי העיר.

אך זוהי רק ההתחלה, וכבר בתקופה הקרובה ייפתחו שישה בתים נוספים בשכונות הפרחים, נופים ובשכונת מורשת החדשה, כאשר השאיפה היא להרחיב ככל הניתן את הפעילויות ולמשוך אזרחים ותיקים נוספים לפרויקט שיכול להיות מאוד משמעותי עבורם.

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: "היחס מתחיל מהבית. המסגרות החברתיות של האגף לשירותים חברתיים ללקוחות הזהב שלנו, מאפשרות מפגשים חברתיים, השתייכות קבוצתית חברתית והפגת בדידות כל הדרך לחיים טובים וארוכים יותר בעיר מודיעין מכבים רעות".

אזרחים ותיקים שרוצים לקחת חלק בפרויקט מוזמנים ליצור קשר בטלפון – 073-2326409 או 073-2326406. ההשתתפות ללא עלות.

הרשימה המלאה של הבתים החמים

פרויקט בתים חמיםפרויקט בתים חמים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד