מפגשים לבני משפחה לאזרחים ותיקים

16/11/2022 כ"ב חשון תשפ"ג

צוות אזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים אמון על הטיפול באזרח הוותיק שמתמודד עם סוגיות הנובעות מזקנה, כך למשל אובדן בן או בת זוג או מישהו קרוב ובדידות. במסגרת המענים הקיימים המתפתחים ללא הרף על מנת לדאוג לרווחת האזרח הוותיק ולחיים בכבוד, מושם דגש הולך וגובר באגף לבני המשפחה המטפלים באזרח הוותיק ופיתוח מענים מתאימים עבורם. זאת, בשל ההבנה כי אלו מתמודדים עם אתגרים רבים כחלק מהטיפול וזקוקים לא אחת לכלים שיסייעו באותה התמודדות ואף יאפשרו להם לצלוח תקופה זו קל ככל הניתן.

ביום ראשון 6.11.22 התקיים מפגש ראשון מתוך שלושה מפגשים בהובלת עו"סית מומחית בזקנה ובהנחיית קבוצות, אשר מוכוונים לבני משפחה מטפלים. המפגש עסק בהצצה אל עולמו של האזרח הוותיק , ההתמודדות עם הזקנה והשלכותיה עליו ועל בני משפחתו. המפגשים הבאים יתמקדו במחלות הדמנציה וביתרונות הטיפול באזרח הוותיק. בתום סדרת המפגשים תגובש קבוצה אינטימית לבני משפחה מטפלים.

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים: "הטיפול בבני משפחות גיל הזהב הינו אחד מהאתגרים הבולטים בעידן שלנו. ההצלחה בהתמודדות תלויה, בין היתר, בהכשרה וליווי של בני המשפחה המטפלים. אני מברך על הקמת מערך ההכשרה והליווי החדש של האגף לשירותים חברתיים המכיר במקומו של המעגל המשפחתי כגורם מוביל, במתן מענים נכונים לאזרחים הוותיקים".

המפגשים הבאים מפורסמים בלוח אירועים

מפגשים לבני משפחה מטפליםמפגשים לבני משפחה מטפלים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד