סיירת התנדבות מובחרת

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

רק מסכים ורביצה בים? תלוי את מי שואלים. כ-200 בני נוער בגילאי חטיבת הביניים (עולים לכיתה ז' עד עולים לכיתה ט') בחרו לבלות את חופשת הקיץ, בפעילות התנדבותית משמעותית.

מדובר בסיירת התנדבות המופעלת על ידי רכזת תחום התנדבות הנוער, איילת בועזסון במחלקת הנוער והצעירים שפועלת לאורך כל השנה, לא כל שכן בתקופת הקיץ לשלב בפעילויות הפנאי שלה גם פן ערכי שבא לידי ביטוי במתחמי הנוער השונים בעיר והמרכזי שבהם – הענבה village וכן בפעילויות המוצעות על ידי מרכז הצעירים "יודה".

זו השנה הרביעית שבה הסיירת יצאה לדרך בעקבות הצלחתה הרבה משנים קודמות, כאשר השנה ישנם יותר פרויקטים התנדבותיים בעיר.

סיירת התנדבות בני נוער במועדון אלמוגןסיירת התנדבות בני נוער במועדון אלמוגן

רכזת תחום התנדבות נוער בעמותת סחלבים, איילת בועזסון: "אנו מנסים לייצר כל הזמן מקומות התנדבות עירוניים ושיתופי פעולה עם גורמים שונים כדי לחבר בין הקהילה לבני הנוער וגם לייצר עבורם הזדמנות להתנדב באופן עצמאי לאחר מכן תוך הכרות עם הצרכים שיש בעיר. קבוצת בני הנוער המתנדבים היא מגוונת ומאוזנת ביחס בין הגילאים, בנים ובנות ובתי ספר, מתוך מחשבה מעמיקה ליצור חיבור ושיתופי פעולה בין בני הנוער שיכירו אחד את השנייה מכל רחבי העיר."

הפרויקטים ההתנדבותיים מהווים טעימות מרתקות עבור בני הנוער, אשר כבר הספיקו להתנדב במועדון אלמוגן של העמותה למען הקשיש. המועדון פועל במהלך השנה רק בבקרים, כך שבחופש הגדול הייתה זו הזדמנות נהדרת עבור בני הנוער להכיר מקרוב את פעילותו. בני הנוער ערכו עם הקשישים שאלון טריוויה באפליקציית "קאהוט" ולימדו אותם לתפעל את האפליקציה, בעוד שהקשישים העשירו את בני הנוער בידע הנרחב שלהם ויחד נהנו מזמן איכות בין דורי.

עוד התנדבו בני הנוער, יחד עם בני נוער בוגרים חברי קבוצת הליצנות הקהילתית, במחלקות הילדים בבית החולים "שמיר" (אסף הרופא).

הסיירת צפויה לסיים את פעילותה לקראת סוף חודש אוגוסט ועד אז יתנדבו בני הנוער גם באריזת סלי מזון בראשל"צ עם עמותת פתחון לב, יצאו למקלט הקופים ביער בן שמן על מנת להכין להם ארטיקים וצעצועים, יבנו גינה קהילתית ליד מועדון מפג"ש בעמק בית שאן במסגרת פרויקט "מצמיחים לדורות" עם גמלאי העיר והחברה להגנת הטבע ויעצבו בציורי קיר וגרפיטי את המנהרה שבין פארק עמק איילון לבית ספר "היובל".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד