הזכות לדעת

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

ביום שני, 23.9.19, התכנסו במרכז הרב תחומי בעיר עשרות הורים ששמעו על הזכויות שלהם וכיצד ניתן למצות אותם באופן המיטבי. הערב נפתח בברכות של יוזם הכנס, חבר המועצה, המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים עמיעד טאוב ושל מנהלת החדשה של האגף לשירותים חברתיים, מרינה שדה. לאחר מכן הציג עו"ס מיצוי זכויות של האגף, תומר ששון, את התהליכים העירונים לקידום זכויות.

את ההרצאות המקצועיות פתחה ענת נהור, ראש צוות שיקום, באגף לשירותים חברתיים, שסיפרה להורים על מגוון השירותים שהאגף מציע ואת החשיבות בהכרה של האגף על מנת לדאוג לילדים גם בבגרות. בנוסף הציגה ענת את השירותים ופיתוח מענים אותם מקדם האגף.

לאחר ההרצאה של נהור פוצל הכנס לשני מושבים - מושב אודות זכויות לילדים וצעירים בגילאי 18 - 21 ומושב המיועדת לזכויות הבוגרים.

במושב הצעירים פגשו ההורים את נציגת משרד הבריאות, עירית חייט שסיפרה על הטיפולים להם זכאים הילדים וכיצד ניתן להשתמש בהם בצורה המיטבית. לאחר מכן, רוית גולדנר להב ממשרד החינוך סיפרה להורים יישום תיקון 11 לחוק החינוך המיוחד, ההכלה וההשתלבות. אריאלה אופנהיים, מהביטוח הלאומי סגרה את המושב ונתנה להורים סקירה מהירה על תהליך מיצוי זכויות מול ביטוח לאומי.

מושב הבוגרים נפתח בהרצאה של מאיה גולדמן (עמותת עלה) שסיפרה על השינוי התפיסתי שחל בשנים האחרונות ביחס לילדים מיוחדים, וכיצד ניתן להכין את הילד הבוגר לעצמאות. בהמשך אריאלה אופנהיים מהביטוח הלאומי הבהירה את השוני במעבר מילד נכה לנכות כללית. סיכמה את הערב עירית חייט שחידדה את הזכויות ואת התהליכים במקודמים בימים אלו במשרד הבריאות.

כנס זכויות האגף לשירותים חברתייםכנס זכויות האגף לשירותים חברתיים

חבר המועצה, המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב: "הערב הינו חלק מהמחויבות שלנו להעניק כלים ללקוחות האגף לשירותים חברתיים. אנו רוצים לאפשר להם לממש את הזכויות שלהם הם זכאים. בחודשים הקרובים מתוכננים ערבים דומים לקהלי יעד נוספים כגון: אזרחים ותיקים, משפחות שבראשן הורה עצמאי. חלק מחובתנו האזרחית להעניק צדק לתושבי העיר כוללת את היכולת לאפשר ללקוחות האגף לממש את הזכויות המגיעות להם בדין."

מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מרינה שדה: "אגף השירותים החברתיים שם לו למטרה, להוות כתובת מרכזית עבור אוכלוסיות העיר הניצבות במצבי מצוקה שונים וזקוקות לסיוע. צוותים מקצועיים באגף עומדים לרשות כל אדם, משפחה או קהילה למתן מענים מותאמים ואיכותיים. 'כנס הזכויות' להורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בא לחשוף את ההורים במגוון השירותים הקיימים, ומשקף את החשיבות בידע הנדרש למיצוי זכויות. אגף השירותים החברתיים יוסיף לקדם ערבים מן הסוג הזה תוך שותפות מלאה עם המשנה לראש העיר, עמיעד טאוב, ותוך שיח והקשבה לצרכים העולים מן השטח. זו הזדמנות להודות לצוות צרכים מיוחדים באגף על קיום ערב מעשיר, מקדם ופורץ דרך."

למידע ופרטים היכנסו לאתר שירותים חברתיים



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד