משפחות למען משפחות

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

תכנית משפחות למען משפחות, שיזם המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב, היא תוכנית בה מעניקים בני משפחות של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, העצמה ותמיכה למשפחות הנמצאות בראשית המסע וההתמודדות. 14 הורים מתנדבים סיימו את שלב ההכשרה ובשבועות הקרובים יצוותו למשפחות בתחילת הדרך.

ביום רביעי האחרון, 4.12.19, התכנסו ארבע עשרה ההורים במרכז למשפחה למפגש סיכום ההכשרה וחלוקת תעודות, לערב המרגש הצטרף יוזם התכנית, עמיעד טאוב. במפגש סיכמו ההורים את החוויה המשמעותית ואת הכלים החשובים שקיבלו במסגרת ההכשרה, כלים שיעזרו להם בחיי היום יומיום וכלים שהם יכולים להעביר למשפחות אותם ילוו.

ההכשרה כללה 12 מפגשים בהנחיית אודי בק, פסיכולוג חינוכי מומחה ומדריך. במקביל התכנסה ועדת היגוי לתכנית בה חברים את עמיעד טאוב, ענת נהור, ראש צוות צרכים מיוחדים, איילת זלוטניק, מנהלת המרכז למשפחה ומנחה התכנית בק. בוועדה בחנו את התכנים שעברו בתכנית ואת שלבי ההתקדמות של המשתתפים.

תכנית משפחות למען משפחות נולדה מתוך הבנה שהשלבים הראשונים בקבלת הבשורה על חולי, לקות או אבחון של מוגבלות הינם קשים במיוחד. לא פעם המשפחה נכנסת למשבר כי הם אינם יודעים לאן לפנות וזקוקים להכוונה.

משתתפי התכנית במפגש סיוםמשתתפי התכנית במפגש סיום

חיבורים בין משפחות שחוו משבר למשפחות שנמצאות בראשית המשבר מתקיימים כל הזמן וזכורים כחוויה מאוד משמעותית, הן מבחינה רגשית והן מבחינת המידע. כיום חיבורים אילו נעשים ללא הנחייה, ליווי או תמיכה ועל סמך אינטואיציה וידע שהם צברו באופן אישי לאורך השנים. משפחות אלו חשות כי הן זקוקות לכתובת לפנות אליה, להתייעץ איתה, לשתף בתחושות ולקבל הכוונה בליווי.

המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב: ''תכנית מל"מ נולדה מתוך הבנה וידע כי לאדם החווה משבר יהיו את השפה המשותפת הטובה ביותר עם הורה בתחילת הדרך. הניסון פלוס הכלים שנרכשו בקורס יכולים לשנות עולם ומלאו. מטרתנו הינה לשלב ידיים עם ההון האנושי הנפלא בעיר של מי שבחרו לצאת מהמשבר הפרטי שלהם ולסייע לאחרים. אנו ממשיכים לבחון את התכנית ולהתאים אותה למגוון קהלים נוספים כמו משפחות ובראשן הורה עצמאי ועולים חדשים."

מנהלת האגף לשירותים חברתיים, גב' מרינה שדה: "תכנית מל"מ אכן עברה שלב והכתירה קבוצה איכותית של הורים מתנדבים שהתגייסו לטובת הורים אחרים שזקוקים לליווי ייחודי. יש צמתים בחיים שיכולים להיות מאתגרים במיוחד ואף מטלטלים, ונראה כי נוכחות, תמיכה והכוונה של אדם שעבר בצומת דומה קודם לכן, הופך את המענה לקרוב, נגיש, מרגיע ובגובה העיניים. אגף השירותים החברתיים בעיר מוקיר את ההורים שסיימו את ההכשרה ומאחל להם עשייה משמעותית והצלחה בהמשך הדרך."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד