סיירת התנדבות הנוער חוזרת

07/07/2020 ט"ו תמוז תש"פ

אחת הפעילויות המבוקשות בקיץ, היא סיירת ההתנדבות של הנוער. בעודנו מורגלים לחשוב שבני הנוער מחפשים רק מקומות בילוי, לישון עד מאוחר ולהיות מול מסכים, במודיעין מכבים רעות מוכיחים אחרת.
הסיירת פועלת מזה חמש שנים בהובלת רכזת תחום התנדבות נוער, איילת בועזסון באגף חברה, נוער וצעירים ורינת שבירו, רכזת פרויקטים בתחום ההתנדבות.


אך הקיץ, כמו דברים רבים שבשגרה אשר נקטעו או הוגבלו בשל הקורונה, גם הסיירת תפעל במתכונת קצת אחרת. עם זאת הביקוש לסיירת לא ירד גם השנה וקרוב ל-200 בני נוער שעולים לכיתה ז' עד ט', נרשמו אליה בתוך סוף שבוע אחד בלבד.

עקב הנחיות משרד הבריאות, תפעל הסיירת בפורמט מצומצם יותר, אחת לשבועיים (במקום אחת לשבוע) ובהתנדבויות עירוניות בלבד. בנוסף, בכל פעילות ישתתפו עד 30 נערים ונערות, וכמו תמיד הקבוצות מגוונות – בנים ובנות, דתיים וחילוניים, מכל הגילאים.

סנונית ראשונה לפעילותם התקיימה ביום רביעי 1.7.10, כשיצאו לסייע בחפירות הארכיאולוגיות לצוות רשות העתיקות, על גבעת התיתורה. שם נהנו המתנדבים מהסברים מרתקים על ארכיאולוגיה וכמובן הפשילו שרוולים וחפרו בשטח.

בין האוצרות החבויים שמצאו על הגבעה: שברי כלי חרס מהתקופה הביזנטית, אבני פסיפס, שבר של נר שמן קדום, אבני צור מעובדות שהן עדות לשימוש בכלי צור בעת העתיקה וחלק ממשטח שחיקה עשוי בזלת ששימש כנראה לשחיקת דגנים ומיני זרעים.

בהמשך, מתוכננות פעילויות עם קשישים ממועדון אלמוגן בפארק עמק החולה, במסגרתן ילמדו בני הנוער את הקשישים שימוש באפליקציות מפורסמות וכן משחקי קופסה. בנוסף, יתנדבו בני הנוער בשיפוץ הגינה הקהילתית במפג"ש עמק בית שאן, יחדשו את הצביעה של מתקני משחק בפארק עמק איילון ועוד.

מעין פולנט, מנהלת מחלקת הנוער: "תוכנית הקיץ של מחלקת הנוער כוללת בכל שנה שלל פעילויות פנאי ערכיות ובטוחות לבני הנוער, בכל התחומים. תחום ההתנדבות הוא אחד התחומים המבוקשים ואנו גאים להוביל עשייה משמעותית שתורמת לחוסן הקהילתי בעיר ובמיוחד השנה כשהעשייה מתמקדת בתושבי העיר ולמענם".

סיירת התנדבות נוער חוזרת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד