שומרים על הנוער בלילות

29/10/2020 י"א חשון תשפ"א

במחלקת הנוער העירונית באגף חברה, נוער וצעירים, הבינו כבר עם פרוץ משבר הקורונה, שבני הנוער מסתובבים בפארקים וברחובות בשעות הלילה.

זאת למעשה תולדה של חוסר המסגרות מצד אחד והרצון למפגשים חברתיים בתקופה זו מן הצד האחר. דבר זה עלול להוביל להתנהגויות סיכון, לשעמום ותסכול בקרב בני הנוער ולכן עובדי המחלקה יצאו לשטח לפגוש את הנוער.

עם סיום הסגר חזרו בני הנוער לפארקים והמחלקה לא נשארה אדישה למצב. השבוע חזרו צוותי השטח לפעולה. צוותים אלה מורכבים מעובדי צוות המחלקה ומטרתם העיקרית היא לפגוש את הנוער באזור הנוחות שלהם ולשמוע מהם על התחושות המלוות אותם בימים אלה. בכך מהווים צוותים אלה אוזן קשבת ומדברים עם בני הנוער "בגובה העיניים" באמצעות דמויות בוגרות וניטרליות עבור בני הנוער, אשר יכולות לסייע במניעת מצבי סיכון.

הצוותים עברו הכשרה והדרכה מקצועית בה קיבלו כלים מעשיים העוזרים להם לפעול בסיטואציות מורכבות ורגישות, אשר עלולות לצוץ במפגש בשטח.

גם בקיץ, פעלו הצוותים והיוו מקור משמעותי וחשוב בפן העירוני ובפן האישי עבור בני הנוער שנפגשו עימם.

המחלקה תמשיך לתת מענה רחב וערכי לכלל בני הנוער בעיר תוך שמירה על ההנחיות לאורך השבועות הקרובים.

מעין פולנט, מנהלת מחלקת הנוער: "היציאה לשטח בחודשים האחרונים חשובה הן עבור בני ובנות הנוער, שאנו פוגשים בפארקים, והן עבור הצוות שיוצר קשר אישי עם הנוער וחש בעשייה משמעותית בתקופה בה רוב המסגרות והקבוצות פועלות בעיקר דרך פלטפורמות מקוונות. כל עוד בני הנוער נמצאים בפארקים גם אנחנו נמשיך לצאת לשטח ולהוות אוזן קשבת עבורם."

כיתוב תמונה: צוות השטח בפעילותכיתוב תמונה: צוות השטח בפעילות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד