מיצוי זכויות לניצולי שואה

26/11/2020 י' כסלו תשפ"א

ביום ראשון 22.11.20, החל לראשונה בעיר, פרויקט חדש וחשוב ביוזמת האגף לשירותים חברתיים והמרכז למיצוי זכויות שהוקם באגף לפני כשנה, בשיתוף עם הרשות לניצולי שואה במשרד האוצר.

במסגרת הפרויקט, הגיעו עשרות ניצולי שואה לבית אקדם, שם קיבלו סיוע וייעוץ מקצועי בנושא הזכויות שלהם וכיצד למצות אותם בסבך הבירוקרטיה. כאשר כבר במפגשים אלו מאפשרים להם להגיש את כל המסמכים ולתעד את מצבם הנוכחי, בכדי להגדיל את הקצבאות במידה ונדרש.

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים השתתף גם הוא במפגש והניצולים התקבלו בחום, בהקשבה ובכיבוד.

המפגשים יתקיימו אחת לשלושה שבועות, ומהאגף לשירותים חברתיים נמסר כי הם יקיימו את המפגשים עד אשר יגיעו לכל ניצול וניצולה תושבי העיר, למיצוי הזכויות המקסימלי שלהם.

התוכנית כוללת גם דיוור ישיר של זכויות מטעם האגף והרשות לניצולי השואה וכן, סיוע במימוש ומיצוי זכויות באופן שוטף לאורך כל השנה.

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים: "אני מודה לגליה אריכא יו"ר הרשות ולסא"ל במיל' תושבת העיר סיגל שוורץ על ההירתמות לפרויקט החשוב המביא לידי ביטוי את חובתנו כלפי ניצולי השואה שהינם אודים מוצלים מאש שבזכותם אנו כאן."

מרינה שדה, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "על ניצולי השואה בעיר למצות את זכויותיהם ועלינו החובה לסייע להם בכך, ולהנגיש להם את השירות גם מהר וגם קרוב לביתם. לראות את הניצולות והניצולים יושבים מול נציגה ללא הגבלת זמן ובהקשבה מלאה, ולדעת כי החומרים משוגרים לתוך מערכת ממחושבת בזמן אמת לטובת שיפור אפשרי בקצבאות, זוהי משימת חיינו."

סיוע וייעוץ לניצולי שואהסיוע וייעוץ לניצולי שואה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד