בני נוער נפגשו עם ניצולי שואה

01/02/2021 י"ט שבט תשפ"א

לרגל יום השואה הבינלאומי שחל בתאריך 27.1.21, נפגשו תלמידי תכנית מודל האו"ם עם ניצולי שואה במטרה לגשר בין הפערים הבין דוריים.

התלמידים החליטו לקחת חלק בקמפיין העולמי WeRemember שמטרתו להעלות את המודעות ליום חשוב זה, וכחלק מהקמפיין הצטלמו עם שלט עליו הכיתוב והעלו לרשתות החברתיות. חברי הקבוצה אף שלחו מכתב לראש העיר, חיים ביבס ולחברי מועצת העיר שנענו לבקשתם להצטלם גם הם עם השלט לציון היום.

במפגש היכרות בין הניצולים והתלמידים חברי קבוצת מודל האו"ם (שהתקיים ברוח התקופה בזום כמובן), סיפרו התלמידים על הקמפיין בו הם לקחו חלק ודנו יחד עם חבריהם מהגיל השלישי במעגלי שיח בנושאים שונים חלקם מהעבר וחלקם העולים מסדר היום העדכני.

הילדים שאלו שאלות והיו מרותקים למשמע העדויות של הניצולים ומאידך החברים שמחו לשמוע את קולו של דור העתיד של המדינה אותה הקימו במו ידיהם.

סגנית ראש מינהל החינוך בעיר מירי חוגרי: "השתתפות התלמידים בהובלת המיזם של זיכרון השואה , כמו גם המפגש החוויתי עם ניצולי השואה, חשובים הן ברמה הערכית והן ברמה התודעתית הלאומית והבינלאומית שתאפשר לומר "לא עוד"!. אני מברכת על הפעילות של בני הנוער ומאמינה שהעשייה בתחום תמשיך בעוד פעילויות חשובות מעין אלו. ניצולי השואה הולכים ומתמעטים ולכן, הזיכרון והאזכור חייבים להמשיך ביתר עוצמה".

מועדון מודל האו"ם היא תכנית שנתית הפועלת במרחב מצוינות על שם גיבור ישראל, תא"ל נתי גולן בה מדמים תלמידי התיכון את עבודת האו"ם על מועצותיו השונות. במסגרת התכנית נחשפים התלמידים כבר בגיל צעיר לנושאים הבוערים ביותר בקרב הקהילה הבינלאומית, ובתוך כך, רוכשים כלים משמעותיים במגוון תחומים.

למידע נוסף היכנסו לעמוד הבית של מרחב המצוינות ע"ש נתי גולן

בני נוער בפעילות זוםבני נוער בפעילות זום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד