פרויקט חיבורים בזום

10/02/2021 כ"ח שבט תשפ"א

פרויקט החונכות העירוני הוותיק של מחלקת הנוער בשיתוף מנהל החינוך בעירייה יצא לדרך, השנה בהתאמות לתקופת הקורונה ובהתאם להנחיות.

כ-160 משתתפים, מתוכם 80 חונכים וחונכות בכיתות ט'-י"ב, ו-80 חניכים וחניכות בביה"ס היסודי, בכיתות א'-ד', נהנים מחונכות אישית במרחב הציבורי בזום, פעמיים בשבוע. בכל יום מתקיימת פעילות של כ-40 זוגות קבועים של חונכים וחניכים אשר נפגשים בזום למשך שעה וחצי.

תחילת המפגש בפעילות קבוצתית משותפת אותה מעבירים חונך או חניך לכל קבוצה, אשר כוללת משחקים, חידונים או שיח בנושא מסוים. לאחר מכן, עוברים המשתתפים לחדרים לפעילות אישית, לימודית או חברתית, בהתאם לצרכים שעולים מהחניכים, כאשר רכזי הפרויקט, בני נוער בכיתות י"ב, עוברים בין החדרים ומוודאים כי הכל מתנהל כשורה. בתום שעת הפעילות, נפגשים כולם בחדר המרכזי לסיכום קצר.

למרות החששות וחוסר הוודאות מהפעילות בתקופת הקורונה, לצד השחיקה הטבעית מהזום, הפרויקט מפתיע בביקוש. החניכים שמחים להיכנס ומשתפים בחוויות, וכמות החונכים עולה משבוע לשבוע. תכנים לימודיים מועברים דרך משחקים מקוונים, שיתופי מסך ומשימות רבות שמעצימות את האינטראקציה החברתית והלימוד.

גם חניכים שמתקשים לשבת זמן רב מול המסך, יכולים ליהנות ממשחק "ארץ-עיר" עם קטגוריות קצת שונות שמדרבנות אותם לחוות מיומנויות שונות כמו חיפוש ברשת של מידע על מקומות בעולם ועוד. עצם הפעילות בתקופה זו, מאפשרת לבני הנוער להבין לעומק את החשיבות של המעורבות החברתית ולהגדיר מחדש את מושג "ההתנדבות".

בני נוער המעוניינים להצטרף כחונכים, מוזמנים לפנות לרכזי המעורבות בבית הספר שלהם.

תמונת המחשה של בני נוערתמונת המחשה של בני נוער


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד