קמחא דפסחא 2021

05/04/2021 כ"ג ניסן תשפ"א

האגף לשירותים חברתיים בעירייה נערך בחודשים האחרונים, לעזרת משפחות שזקוקות לסיוע וזאת בהמשך לסיוע הניתן לאורך השנה בעקבות משבר הקורונה.

השנה, בצל משבר הקורונה עבדו באגף במרץ רב בכדי לסייע לכ-500 משפחות הגרות בעיר ומוכרות לאגף. באגף לשירותים חברתיים ציינו כי רשימת המשפחות הזקוקות לסיוע מתעדכנת בכל עת, כאשר לעיתים נוספות משפחות חדשות ולעיתים משפחות שהיו רשומות בעבר כבר אינן זקוקות לסיוע.

לקראת החג נרתמים גופים ואנשים פרטיים רבים לסייע לתושבי העיר שידם אינה משגת. עמותות רבות מחלקות מאות סלי מזון בשווי של מאות אלפי שקלים.

באגף ציינו את "העמותה הצרפתית", "עזר מודיעין", חב"ד, קהילת יזמ"ה, "מאור למודיעין", "נשות מודיעין", קהילת מוריה וקול יהודה, מד"א , בית העסק "אחד לבניין" והקרן לידידות, שתרמה לילדי המועדוניות ומשפחותיהם תלושים לחג.

בנוסף אליהם היו גופים , עסקים , ותושבים נוספים שתרמו תלושי קנייה לחג. עמותת חזון לישראל תרמה 22,000 ש"ח, רשת ויקטורי תרמו 6,000 ש"ח, בית הכנסת ברעות תרמו 6,000 ש"ח, גיל חודורוב תרם 4,000 ש"ח, שלהבת המכבים תרמו 3,800 ש"ח, עו"ד ששי אלעמארי תרם 3,000 ש"ח, חסד אלעד תרמו 2,000 ש"ח, תורם אנונימי תרם 1,650 ש"ח, בית כנסת אחווה ורעות תרם 1,600 ש"ח ותושבים נוספים, אשר ביקשו לתרום בסתר.

בנוסף לגופים אלו, באגף לשירותים חברתיים ציינו כי היו תושבים נוספים, שבחרו להעביר תרומות פרטיות נוספות כמו תורמת שביקשה ממשפחה רשימת קניות לחג ורכשה עבורה את המוצרים.

חשוב לציין כי גם השנה אחד הדגשים בחלוקת המצרכים/ תלושי הקנייה לחג היה התאמה לאופי המשפחה, בין אם בענייני כשרות ובין אם מדובר במשפחות ברוכות ילדים. בצל משבר הקורונה ההקפדה על אופי חלוקת הסיוע דרשה תשומת לב מיוחדת.

רכזת המתנדבים באגף, רונית שטייגמן בניאן, התרגשה גם השנה מההירתמות הגדולה למען אלו הזקוקים לכך, ובפרט ועל אף שנה לא פשוטה זו לא נותרה אף משפחה הזקוקה לסיוע שלא קיבלה אותו, וביקשה להודות בשם המשפחות שמקבלות את חבילות המזון ותלושי הקנייה, שבזכות התורמים יכולות לחגוג את החג כמו כולם ובאופן מכובד.

מרינה שדה, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: "מעל 500 משפחות וגם אזרחים ותיקים ייהנו גם השנה מנדיבותם של ארגונים ואנשים התורמים מכל הלב לטובת אלו שידם אינה משגת. זו זכות גדולה לחבר בין המבקשים לתת לבין המבקשים לקבל סיוע לחג, וכל זאת תוך רגישות וצנעה. אני מבקשת להודות לכל התורמים על נכונותם להעניק ולאחל חג פסח שמח לכל משפחות האגף היקרות".

מתנדבות לסייע למשפחות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד