חוזרים למגרש

11/05/2021 כ"ט אייר תשפ"א

השבוע, אחרי הפסקה של שנה בשל הקורונה, שבה לפעילות התוכנית הייחודית "הורה וילד/ה על המגרש" המפגישה מידי שבוע הורים וילדים טרום גיל התבגרות לזמן איכות במגרש הכדורגל הכולל אימון ומשחק משותף.

בתוכנית, אותה מפעילים הרשות העירונית לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים, מנהל החינוך ועמותת עירוני מודיעין, משתתפים 24 זוגות של הורים וילדים, בנים ובנות, מבתי הספר 'אסיף' ו'נתיב זבולון' אשר ייפגשו מידי שבוע לזמן איכות משותף על המגרש.

התוכנית מונחית על ידי המאמן ומנהל בית הספר לכדורגל עירוני מודיעין, אריאל וינדר שמעביר את אימוני הכדורגל וכן מנחה קבוצות ההורים, אלון יניב, אשר בחצי השעה האחרונה בסוף כל משחק, נפגש עם ההורים ועורך דיון על סוגיות שעלו במהלך המשחק.

זאת, תוך הענקת דגש מיוחד על קשר ותקשורת הורה וילד, התמודדות עם תסכול, דחיית סיפוקים, ביטחון עצמי ועוד. בנוסף לאימון הקבוע, נהנות הקבוצות מפעילויות גיבוש, טורניר משותף בין בתי הספר ותלבושות לאימונים.

מטרת התוכנית היא חיזוק הקשר והחוסן המשפחתי והאישי. הרעיון נתמך בספרות המחקרית המצביעה על כך שלקשר בין אבות ובנים לפני גיל ההתבגרות, יש השלכות קריטיות על איכות חייהם של הילדים, בריאותם הנפשית ותפקודם.

כמו כן, נמצא קשר בין טיב הקשר להפחתת אלימות ומניעת התנהגויות בסיכון. הכדורגל בהקשר זה, מהווה כלי חשוב המעניק חוויה משותפת של פעילות ספורטיבית וזמן איכות שתורם רבות לקשר בין ההורים והילדים. במסגרת התוכנית ייהנו המשתתפים מאימוני כדורגל, משחקים, טורנירים, הרצאות להורים ופעילות ODT להורים וילדים.

סגן ראש העיר ויו"ר עירוני מודיעין, אלי סבח: "תוכנית 'הורה וילד/ה על המגרש' חזרה השבוע אחרי פגרת קורונה והפגישה ילדים, ילדות והורים לזמן איכות משותף במגרש הכדורגל. זו השנה השנייה שאנו מלווים את התוכנית המרגשת הזו יחד עם בטחון קהילתי ומינהל החינוך ואני בטוח שיחד עם מחזיק התיק, שמעון גואטה ומנהלת המחלקה מיטל אשור, היא תגדל ויתווספו בתי ספר נוספים בהמשך."

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק בטחון קהילתי, שמעון גואטה: "בתום שנת קורונה אנו מחדשים את המיזם החשוב הזה שמאפשר להורים ולילדים לעצור לרגע את שגרת החיים וליהנות מזמן איכות אמיתי המשלב פעילות ספורטיבית משותפת במגרש הכדורגל. תודה להורים והילדים שלוקחים חלק במיזם המצליח ולכל השותפים להצלחה ובראשם מיטל אשור, אלי סבח, אריאל וינדר, אלון יניב ומנהלות בתי הספר."

תוכנית הורה וילדהתוכנית הורה וילדה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד