ערב מורשת לציון 48 שנים למלחמת יום הכיפורים

20/10/2021 י"ד חשון תשפ"ב

ביום חמישי 14.10, התקיים בבית יד לבנים ערב מורשת מרגש לציון 48 שנים למלחמת יום הכיפורים בדגש על מבצע הצליחה של תעלת סואץ. מטרת המבצע הייתה להקים ראש גשר ולצלוח את התעלה בטנקים ולוחמים כדי להביא ליתרון ולהישגים לכוחותינו.

בערב השתתפו סגן ומ"מ ראש העיר שלמה פסי אשר בירך מטעם העירייה וחבר המועצה ומחזיק תיק מורשת, שמעון גואטה. תא"ל במיל' ישי דותן הנחה בהתנדבות את האירוע בו השתתפו המפקדים והלוחמים שסיפרו על ההיערכות והלחימה בכוחות המצריים, כל אחד מנקודת מבטו ותפקידו במבצע - האלוף במיל' חיים ארז שהיה אז מפקד חטיבת השריון 421, החטיבה הראשונה שחצתה את התעלה לגשה המערבית, תא"ל במיל' יהודה דובדבני, תושב העיר שהיה סמג"ד בצנחנים גדוד 890 שנלחם בחווה הסינית כדי לאפשר את חציית התעלה, ותא"ל במיל' ישי דותן סמג"ד 630 בהנדסה שהרכיבו את אמצעי הגישור בתעלה.

האירוע התקיים באולם מלא שבו השתתפו משפחות שכולות, תושבי העיר , אורחים, וותיקי מלחמת יום הכיפורים שהשתתפו במבצע , לוחמים ומפקדים בסדיר מחטיבת הצנחנים, חיל הנדסה וחיל שריון – חטיבה 188. במסגרת הערב, הופיעו בשירה תלמידי מגמת המוזיקה בעירוני א'.

חיים צמח, יו"ר בית יד לבנים: "ארי תקופה ארוכה בה לצערי לא התאפשר קיים ערבי מורשת עקב הנחיות הקורונה, אנו שמחים לחדש את הפעילות וזוהי רק הסנונית הראשונה להמשך פעילות עשירה ברמה המקומית וברמה הלאומית. האירוע הוכן ע"י צוות ההיגוי של יד לבנים במסירות ובמקצועיות שכללה עריכת סרטים, מצגות ושקפים שבוצעו בהתנדבות על ידי מוריס בוגנים. הערב היה מיוחד, מרגש ומכבד שהדגיש את הגבורה, אחוות הלוחמים, ערך הרעות ואהבת הארץ".

שלמה פסי, סגן ומ"מ ראש העיר: "ערבי מורשת בכלל וערב זה, הוקדש למהלך חציית תעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים, המהלך האסטרטגי ששינה את פני המלחמה בדרום. חשוב לנו המבוגרים לזכור ולצעירים שבינינו ללמוד. בערב הזה 14.10, בדיוק לפני 48 שנים התחוללו קרבות החציה הכבדים בהם השתתפו השריון בהובלתו של המח"ט חיים ארז, ההנדסה בהובלת אמצעי הגישור והנחתם על ידי ישי דותן וחבריו, בלחימה לפתיחת הציר ומניעת חסימתו בחווה הסינית שבהם לחמו בתנאים נוראיים, בגבורה בעוז רוח יהודה דובדבני וחבריו, וכל זה לצד חטיבת הצנחנים בסירות הגומי לתפיסת ראש הגשר. הרבה דם יקר של חברינו ספגה שם האדמה. בערב זה אנו זוכרים ונזכור, נכבד ולא נשכח את אלה שלא חזרו וגם נסיק ונלמד כדי שלא נצטרך לעמוד כאלו ואם נאלץ חלילה, אז נדע לעמוד במבחן."

שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת: "אחרי תקופה לא קצרה בה לא התקיימו ערבי מורשת עקב משבר הקורונה, אני שמח ומברך על כך שבית יד לבנים מחזיר את הערבים החשובים הללו, שנפתחו בערב מורשת מרגש לציון 48 שנים למלחמת יום הכיפורים. ערבי המורשת מנציחים את זכרם של בנינו ובנותינו ושומרים על חיותם של הסיפורים כחלק מעברנו שמשרטט את חיינו כאן ובעתיד. אני מזמין את הציבור לבוא ולקחת חלק ומודה לבית יד לבנים על פעילותו המשמעותית."

משתתפי ערב המורשת משתתפי ערב המורשת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד