שיבוצים למוסדות החינוך

23/06/2019 כ' סיון תשע"ט

החל מיום חמישי 13.6.19 בשעה 16:00 ניתן יהיה לצפות בשיבוץ הילדים לגנים ולבתי הספר לשנת הלימודים הקרובה תש"פ.

תושבים המעוניינים לערער על השיבוץ שקיבלו למוסדות החינוך בעיר, יכולים לעשות זאת באמצעות אתר העירייה בלבד מרגע פרסום השיבוצים ועד ליום ראשון 23.6.19 בשעה 10:00.

בתום מועד זה יתכנס מינהל החינוך לדיון מעמיק בערעורים, ותוצאותיהם יפורסמו במהלך חודש יולי באתר העירייה. הודעות שיבוץ למסגרות החינוך המיוחד יפורסמו גם כן במהלך חודש יולי.

מנתוני העירייה עולה כי 3,862 ילדים נרשמו לגני הילדים. מתוכם, 2,188 ילדים נרשמו לגני טרום חובה וגני טרום טרום חובה. 1,674 ילדים נרשמו לגני החובה.

עוד עולה כי 1,736 ילדים נרשמו לכיתות א', ו- 2,040 תלמידים לכתות ז'. בשיקולי מינהל החינוך עומדת ראייה מערכתית תוך התייחסות למוסדות מזינים, אזור רישום, בני משפחה ומרחק גיאוגרפי.

כמדי שנה, במסגרת ההיערכות לפתיחת שנת לימודים נוספת מתקבלות החלטות על מצבת הכיתות והגנים במוסדות החינוך בעיר. ההחלטות מתקבלות בהתבסס על נתוני הרישום על פי השכונות השונות בעיר ועל פי תקני משרד החינוך.

כידוע, הרישום לגנים ובתי הספר בעיר נעשה על פי אזורי רישום, כאשר הקריטריון המוביל הוא קריטריון של המשך הרצף החינוכי (גני הילדים מזינים את בתי הספר היסודיים שמזינים את בתי הספר העל יסודיים), ולאחריו קריטריונים של מיקום גיאוגרפי ואחים ממשיכים. בהקשר זה, הנתונים הדמוגרפיים הם המרכיב המשמעותי ביותר המשפיע על היערכות זו מדי שנה בשנה.

באופן כללי, מהנתונים שנמצאים בידי העירייה ניתן לראות כי נוצר מצב בו יש בעיר שכונות בהן האוכלוסייה מתבגרת ויש צפי לפחות גני ילדים וכיתות א', לעומת שכונות חדשות, שעל פי רוב הן מאוכלסות במשפחות צעירות, בהן יש רישום גבוה יותר לגני ילדים ולכיתות א'.

ההחלטה על הפעלת גני ילדים מתקבלת על פי נתוני הרישום בפועל לשנת הלימודים ובהתאם לתקנים של משרד החינוך, כאשר על פי המדיניות העירונית הרישום לגני הילדים לגילאי 3-4 מתבצע על פי שכונות.

בשיקולי הסגירה של גנים משתדלת העירייה לסגור גן בו השנתון סיים את לימודיו. לעיתים רחוקות נוצר מצב בו העירייה נאלצת לסגור גן שבו יש מספר ילדים שאמורים לעלות לשנה נוספת באותו גן שניסגר. במקרים כאלו מינהל החינוך מתקשר לכל משפחה באופן אישי, מיידע את ההורים במהלך ומאפשר להורים לבחור את הגן המועדף לילדיהם.

לחצו כאן לרשימת הגנים שיפעלו בתש״פ עם התייחסות לשלבי הגיל, למגזר וכמובן לכתובת.

תושבים חדשים המגיעים לעיר ותושבים שטרם נרשמו לגני הילדים ובתי הספר יכולים לבצע רישום על בסיס מקום פנוי במרכז הרישום שבבניין העירייה בשעות הקבלה, בימים ראשון וחמישי בין השעות 08:00-10:00 ובימים שני ורביעי בין שעות 13:30-15:30.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד