אמי''ת בנים זכו בגביע החקר ברובוטיקה

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

בתחילת השבוע, התבשרה קבוצת "כיפה-בוטס 922" מאמי"ת בנים, שזכתה בגביע החקר בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית FLL, שהתקיימה באוסטרליה. הקבוצה התמודדה מול נבחרות מ-20 מדינות מרחבי העולם, והישג זה מצטרף לכ-30 גביעים אותם קיבל בית הספר בשש השנים האחרונות בתחרויות הרובוטיקה.

חברי הקבוצה, תלמידי כיתות ח' בבית הספר, משתתפים בתוכנית זו השנה הראשונה. במסגרת פרויקט First Lego League בנו ותכנתו רובוט מלגו הפותר בצורה עצמאית משימות מורכבות על לוח משימות מיוחד.

זכייה של אמית בנים בגביע בתחרות הרובוטיקהזכייה של אמית בנים בגביע בתחרות הרובוטיקה

בנוסף ביצעו התלמידים עבודת חקר בנושא השנתי של התוכנית, שהוא מסע האדם בחלל. הילדים למדו ממומחים שונים שפגשו, בהם אסטרונאוט ורופא של NASA , על קשיים איתם מתמודדים אסטרונאוטים ואיתם יתמודדו בעתיד נוסעים בחלל. במקביל שמעו מחוקרים שפגשו על פתרונות אפשריים לחלק מהבעיות.

הילדים בחרו להתמקד בפתרון לבעיה של זרימת דם בתנאי חוסר משקל ובעקבות רעיון ששמעו מאחד החוקרים פיתחו את ה- גרררב - מכשיר הממריץ את זרימת הדם לרגליים באמצעות רטט. המכשיר מעורר עניין רב, נמצאו לו יישומים גם בקרב אוכלוסיות שונות ללא קשר לנסיעה בחלל, ונרשם לגביו פטנט מקדמי.

את הקבוצה מלווים שני מנטורים וותיקים, דוקטור סיגל עוזיאל קרל והרב צחי גרין שכבר הביאו בעבר קבוצות רובוטיקה להישגים מרשימים. לצידם, מתן אמיר ומתן גרין, שני תלמידים בוגרי התוכנית שכמו בוגרים רבים אחרים במודיעין, מתנדבים להדריך קבוצה של תלמידים צעירים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד