אלופים במחזור אלקטרוניקה

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

תאגיד מ.א.י יחד עם מחלקת איכות ותכנון סביבתי באגף שפ"ע, פרסמו נתונים מרשימים לפיהם במהלך שנת 2018, נאספו 544 ק"ג פסולת אלקטרונית ו-109 ק"ג פסולת של סוללות למחזור, מבתי הספר היסודיים בעיר.

המחזור המוצלח הוא הודות לפעילות מעמיקה לאורך השנה בבתי הספר היסודיים, הכוללת פעילות בקרה של אגף שפ"ע, פעילויות הסברה של העירייה ושל התאגיד בבתי הספר ובראשן, הצבת מכלי מחזור ייעודיים לפסולת אלקטרונית קטנה עד 50 ס"מ ומכלים למחזור לסוללות, בכניסות ל-27 בתי הספר היסודיים.

לאור ההצלחה בפרויקט המחזור, הוחלפו ושודרגו בחודש האחרון מכלי מחזור הפסולת האלקטרונית בכלל בתי הספר. כמו כן, בפינות המחזור הוצב גם שילוט מזמין ומסביר על חשיבות המחזור לאיכות הסביבה.

הפסולת האלקטרונית מהווה אומנם רק 2% מהפסולת הביתית, אך חלקה בגורמי הזיהום שבפסולת הביתית גדול ביותר ועומד על כ-70%. בעיר מוצבות שלוש עמדות מחזור לפסולת אלקטרונית בגודל קטן ובינוני, כדוגמת מיקרוגלים, קומקומים, טלוויזיות, מחשבים ועוד. העמדות ממוקמות במתחם גנים ונוף במכבים (בסוף דרך הראשונים), ליד החווה האקולוגית חווה ואדם (ברחוב גינת האלה 261) ובחנייה האחורית של תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין (עמק יזרעאל 4).

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "דור העתיד שלנו בעיר לא מאופיין רק בשליטה טכנולוגית, אלא גם באחריות סביבתית. אני מברכת על כך שבזכות הטמעת ערכי החינוך הסביבתי בבתי הספר העירוניים בפעולות חינוך והסברה במשך שנים, הילדים שלנו מהווים דוגמא ומנוע אפילו להוריהם למחזר מתוך לקיחת אחריות על הסביבה."

לחצו כאן – לפירוט עמדות מחזור הפסולת בעיר



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד