משאירים את הפלאפון בתיק

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

משרד החינוך אומנם הוציא לאחרונה הנחייה על איסור שימוש בפלאפונים בבתי הספר היסודיים, אך בבית הספר "חוט השני" ההחלטה על כך נרקמה כבר מזמן, בשיתוף עם קהילת ההורים.

במהלך השנים, הנוהל בנוגע לפלאפונים אישיים בבית הספר, אפשר לילדי כיתות א' עד ד' את השארתם בתיק במהלך יום הלימודים ולילדי הכיתות הגבוהות, הפקדתם בבוקר בקופסה בארון המחנכת עד סיום הלימודים.

לפני כשנתיים, ביקשו תלמידי כיתות ה'-ו' והוריהם לדון בנושא של איסוף הפלאפונים בבוקר. יחד, יצרו תהליך שיתופי עם צוות המחנכות בבית הספר ונציגי התלמידים, שכלל סדרת מפגשים ודיאלוג מכיל וקשוב, במסגרתו חקרו את הנושא לעומק. בסיום כל מפגש שכזה, העבירו נציגי התלמידים בכיתות את ההחלטות והמסקנות, ובמיוחד בלט באופן מרשים הרצון של התלמידים להעלות רעיונות.

משאירים את הפלאפון בתיק בבית ספר חוט השנימשאירים את הפלאפון בתיק בבית ספר חוט השני

ההחלטה הסופית שהתקבלה לאחר הצבעת התלמידים, תמכה כי הם ישאירו את הפלאפונים בתיק עם כניסתם לבית הספר ועד סיום יום הלימודים, כפי שנדרש מתלמידי השכבות הנמוכות, מתוך מקום של אמון ואחריות אישית. נוהל זה מיושם כאמור כבר כשנתיים בהצלחה רבה בבית הספר.

אילנה רחמילביץ', מנהלת בית הספר: "התלמידים גילו בגרות, חשיבה מעמיקה ורחבה ואחריות אישית גדולה וחשו משמעותיים בקבלת החלטה כ"כ רלוונטית בחייהם, תוך שותפות מלאה. התקשורת הבין-אישית היא הדגל של התפיסה הערכית של בית הספר, אשר מקבל משנה תוקף בעקבות החלטת משרד החינוך."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד