עוברים לכלים רב פעמיים

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

בהמשך לפניית הנהגת ההורים העירונית הודיע השבוע עיריית מודיעין מכבים רעות, עמותת סחלבים והנהגת ההורים העירונית על מעבר לשימוש בכלים רב פעמיים בפעילות הצהרונים בעיר, אותם מנהלת עמותת סחלבים

השבוע נערכה פגישה בהובלת ראש העיר, חיים ביבס, ובהשתתפות חברות המועצה עדי מן, האחראית על תחום הגיל הרך והילה בן אליעזר, האחראית על תחום איכות הסביבה יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אייל כהן, יו"ר ועד הגנים העירוני, חנן קלחמן ונציגי עמותת סחלבים, בהמשך להנחיית ראש העיר להיערך למעבר משימוש בכלים חד פעמיים לכלים רב פעמיים בצהרונים.

פעילות זו נעשתה בעקבות פניית הנהגת ההורים העירונית שקיימה סקר מול הורי הצהרונים בו נקבע כי מרבית ההורים תומכים במעבר לשימוש בכלים רב פעמיים בכל הצהרונים אותם מפעילה עמותת סחלבים.

בהתאם לבקשת הנהגת ההורים, הורה ראש העיר לגורמים המקצועיים בעירייה ובעמותת סחלבים להציג תכנית עבודה מסודרת למעבר משימוש בכלים חד פעמיים לפתרון ירוק יותר - שימוש בכלים רב פעמיים.

אייל כהן, עדי מן, חיים ביבס וענבל זרקוןאייל כהן, עדי מן, חיים ביבס וענבל זרקון

על פי תכנית העבודה, שאושרה על ידי הנהגת ההורים, בימים אלה נבחרה ערכת הכלים שעמותת סחלבים תרכוש מידי שנה עבור ילדי הצהרונים.

ערכה זו תכלול צלחת עמוקה, מכסה וסכו"ם. מידי יום יחלקו הסייעות את האוכל בערכות האוכל הרב פעמיות, כאשר עם תום הארוחה ירוקנו הילדים את הצלחת וההורים יהיו אחראים לשטיפת הערכה בכל יום (בדומה לנעשה בגני הילדים בארוחת עשר).

מהעירייה נמסר השבוע כי בימים אלו נעשית ההזמנה לקבלת כ-4,000 ערכות אשר ישמשו את ילדי הצהרונים בשנת הלימודים הנוכחית. עם הגעת הערכות הן יחולקו לילדים והמעבר לשימוש בכלים רב פעמיים בכל העיר, יושלם.

ראש העיר, חיים ביבס: "בקרוב יעברו ילדי הצהרונים לאכול את ארוחת הצהריים בכלים רב פעמיים, זאת לאחר פנייה של הנהגת ההורים העירונית ובתיאום עימה. אני בטוח, כי בכוחות משותפים: הורים, ילדים וצוותים חינוכיים, נטמיע מהלך עירוני להפחתת השימוש בכלים חד פעמיים לא רק בצהרונים אלא גם אצל כל אחת ואחד מאיתנו בבית הפרטי שלו. ביחד נשמור על העיר והבית שלנו ירוקים יותר."

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אייל כהן: "הנהגת ההורים העירונית בשיתוף פעולה עם ועד הגנים העירוני שמה לעצמה למטרה לקדם את התפיסה בקרב האוכלוסייה הצעירה בכל נושא השמירה על איכות הסביבה וביחד להפוך את העיר לירוקה יותר. אין ספק ששיתוף הפעולה והתמיכה המלאה מצד כלל הנציגים הרלוונטיים בעירייה כולל ראש העיר מודיעין מכבים רעות שהפך את הפרויקט לאחד הנושאים החשובים על סדר היום של העיר ובכלל."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד