החל הרישום למוסדות החינוך

05/02/2020 י' שבט תש"פ

כפי שכבר פורסם השנה השיק מינהל החינוך מספר שינויים משמעותיים במהלך הרישום שמטרתם, שדרוג השירות הניתן להורים. תהליך זה נועד לשפר את אופן תהליך הרישום לצד הרחבת אפשרויות הבחירה ברישום הילדים לגני החובה ולכיתות א' בבתי הספר היסודיים.

הרישום למוסדות החינוך מבוצע, כמו בכל שנה, באמצעות אתר העירייה מיום שני 27 בינואר עד ליום ראשון, 16 בפברואר. הרישום מתבצע עבור ילדים העולים לגני הקדם חובה, לגני החובה לכיתות א' ולכיתות ז' בבתי הספר העל יסודיים ממ"ד. פרטים מלאים לגבי כל שכבת גיל וסוגי מוסדות, ניתן למצוא בחוברת הנגשת המידע שבאתר העירייה.

כזכור, מטרת הרחבת אפשרויות הבחירה לעולים לגן חובה ולכיתות א' היא לאפשר להורים לבחור את מוסדות החינוך בהם הם מעדיפים שילדיהם ילמדו בבית הספר היסודי ובמתחם גני חובה, תוך מתן שוויון הזדמנויות לכלל אוכלוסיית ההורים. חלק משלב הבחירה הינו בחירה בין מוסד באזור המגורים או בשיוך על פי עקרון הרצפים לבין בחירה מכלל המוסדות המצויים ברחבי העיר.

בהקשר זה מדגישים במנהל החינוך כי מדובר בבחירה מבוקרת שבה מנגנון ויסות עירוני יופעל במידה שלא יהיה ניתן לאפשר לכולם את העדיפות הראשונה בה יבחרו. מנגנון הוויסות יתחשב ראשית כל במרחק מהמוסד החינוכי, ולאחר מכן בשיקולים פדגוגיים , משפחתיים ואחרים.

במסגרת ההיערכות לרישום למוסדות החינוך קידם מינהל החינוך מהלך להנגשת המידע להורים על בתי הספר היסודיים. במסגרת פעילות זו בתי הספר קיימו, (כל בית ספר וקהילתו) תהליך בירור, חידוד והגדרה של הזהות הבית ספרית כאשר את התוצרים ניתן לראות בחוברת "זהויות" שגם היא נמצאת כאן באתר העירייה.

מערכת הרישום המקוונת התחדשה והותאמה להרחבת אפשרויות הבחירה, הנחיות מפורטות על אופן ביצוע הרישום והבחירה מופיעות בחוברת הנגשת המידע. עוד ניתן למצוא בחוברת מידע נרחב של הנחיות לרישום כולל לתושבים ועולים חדשים, רישום למסגרות לחינוך המיוחד והסעות, רישום למסגרות על אזוריות, צהרונים, תשלומי הורים ועוד.

השנה לראשונה תכלול החוברת את כל המידע הרלוונטי לרישום ולשיבוץ לכל שכבות הגיל משלב הכניסה למערכת החינוך ועד כיתה י"ב.

כחלק מההתחדשות של המערכת המקוונת הוכנסה לראשונה האפשרות לצרף מסמכים ואלו שעוברים דירה בין אם בתוך העיר ובין אם תושבים חדשים שיצטרפו אליה. כמו כן, תינתן אפשרות מקוונת לזג הורים המתגוררים בכתובות שונות למלא את טופס ההצהרה אותו הם מתבקשים למלא ולחתום עליו כולל צירוף מסמכים רלוונטיים במקרה הצורך. שידרוג זה יחסוך לאוכלוסיית הורים נוספת הגעה פיסית לבניין העירייה.

במקביל לרישום המקוון למוסדות החינוך בעיר לקראת שנת הלימודים תשפ"א, נפתח גם הרישום לצהרונים של עמותת סחלבים. במסגרת הרישום תינתן להורים האפשרות לרשום את ילדיהם לצהרוני סחלבים, המהווים מסגרת המשכית חינוכית מסיום יום הלימודים בגנים ובבתי הספר בעיר.

הצהרונים יפעלו חמישה ימים בשבוע, בימים א'-ה', בגני הילדים בין השעות 17:00-14:00 ובכיתות א' ו-ב' בבתי הספר בין השעות 12:45 – 17:00. בנוסף, במהלך ימי חופשות החגים יפעלו הצהרונים בין השעות 7:30 – 16:00 בהתאם ללוח החופשות שיפורסם בתחילת השנה.

כידוע, הצהרונים בעיר מלווים ומפוקחים על ידי רכזות הצהרונים וכוללים ביקורים שוטפים במסגרות, הדרכות והשתלמויות. לשנת הלימודים תשפ"א תיבנה תכנית חינוכית וסדר יום המותאם לשעות הצהריים, הכולל קבלת הילדים, ארוחת צהריים, פעילויות העשרה ועוד. גם בבתי הספר תיבנה תכנית מותאמת, במסגרתה יעזרו לילדים בהכנת שיעורי הבית תוך עידוד לאחריות.

תושבים אשר השלימו את הרישום למוסדות החינוך וטרם ביצעו רישום לצהרון, מוזמנים להירשם באתר עמותת סחלבים

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: " הרישום למוסדות החינוך השנה מביא לידי ביטוי בחינה עצמית מתמדת שלנו על מנת לשפר את פעילות המערכת ככל שניתן. השנה יזמנו שינויים שנבעו מבדיקת רצון הורים לתלמידים שעולים לגן החובה ולכיתה א' והם כוללים בחירה רחבה יותר לילדי גן חובה וכתה א', והקלה בתהליך הבירוקרטי של רישום של תושבים חדשים בעיר והורים לילדים שאינם גרים יחד. אנחנו מבינים שלא ניתן להיענות לכל הבקשות של כל ההורים, אך נעשה כמיטב יכולתנו כדי לנסות עד כמה שניתן לתת את המענה הטוב ביותר. אני מאחל לכולנו שנת לימודים מלאה בלמידה מעשירה, בערכים טובים ובהרבה הנאה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד