מובילים בציוני הבגרות

04/03/2020 ח' אדר תש"פ

ביום שלישי (25.2.20) פרסם YNET בעקבות בקשה של העמותה לחופש המידע את נתוני ציוני הבגרויות של שנת תשע"ח (2018) על פי יישובים ובתי ספר בארץ. הנתונים מתייחסים למקצועות החובה המרכזיים במערכת החינוך: מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה, אזרחות, ספרות, הבעה ותנ"ך.

על פי הנתונים, ממוקמת מודיעין מכבים רעות בעשירייה הפותחת במרבית ממקצועות הלימוד, ובכל מקרה, מובילה מעל הממוצע הארצי בכלל המקצועות לעומת יישובים אחרים.
במתמטיקה, בחמש היחידות, ממוקמת העיר במקום השלישי והמכובד בין יישובי הארץ עם ממוצע של 86, זאת בהמשך למגמה החינוכית העירונית המתרחשת בשנים האחרונות, לעידוד וחיזוק התלמידים ללמוד חמש יחידות מתמטיקה.

בתחום ארבע היחידות במתמטיקה, מודיעין מכבים רעות נמצאת במקום הראשון בארץ עם ממוצע 87. בשלוש היחידות, ממוקמת העיר במקום השני בטבלה עם ממוצע 87 גם כן.
גם במקצוע האנגלית, נכנסה מודיעין מכבים רעות למקום הרביעי בעשירייה המובילה מבין היישובים בארץ, בתחום הארבע יחידות. כאשר בחמש היחידות באנגלית, ממוקמת העיר גבוה עם ממוצע מרשים של 89.6.
בהקשר זה חשוב להדגיש כי מרבית תלמידי העיר נבחנו בחמש יחידות (1300 תלמידים) וב-4 יחידות (730 תלמידים), כאשר בשלוש היחידות במקצוע זה, נבחנו רק 3% מכלל התלמידים, עם ממוצע ציונים של 78.

במקצוע התנ"ך, ממוקמת העיר במקום החמישי בארץ בחמש היחידות לימוד עם ממוצע של 88.4. שלוש היחידות במקצוע זה, גם הן בממוצע ציונים גבוה מעל הממוצע של 86.5.
בהיסטוריה 2 יחידות לימוד, ניצבת העיר גבוה בציונים מעל הממוצע הארצי עם 80.45, וכך גם במקצוע תושב"ע ותלמוד, כאשר ב-5 יחידות ממוצע הציונים הגבוה עומד על 82.5 וב-3 יחידות לימוד, 78.4. באזרחות ממוצע ציונים של 78.2 ובהבעה ממוצע של 76.

במקצוע הספרות, ממוקמת העיר בעשירייה הפותחת (מקום שישי) עם ממוצע של 82.3 ב-2 יחידות לימוד. בחמש יחידות הלימוד בספרות ממוצע הציונים גבוה ועומד על 86, שוב, מעל הממוצע הארצי.

חיים ביבס, ראש העיר: "ממוצע ציוני הבגרויות שפורסם היום, מסב לנו גאווה רבה וכבוד לתלמידי העיר. עירנו מובילה בצמרת הערים בישראל מבחינה פדגוגית, ומה שלא פורסם היום ויש לומר אותו בקול רם הוא שתלמידי עירנו מככבים לא פחות, מבחינת ערכים, ושני הפרמטרים הללו הולכים יד ביד מבחינתנו כשהמטרה היא ליצור חברה איכותית, מכילה ותורמת. יישר כוח לבוגרים שלנו שרובם ככולם משרתים כרגע בצבא ובשירות לאומי וממשיכים להוות גאווה לעיר."

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "מערכת החינוך העירונית שואפת לאיכות הגבוהה ביותר, הן ברמה הפדגוגית לימודית, הן מבחינת החינוך לערכים, לנתינה, להתנדבות, והן במתן הכלים לחיים לצעירות והצעירים המסיימים את מערכת החינוך. נמשיך לפעול יחד עם משרד החינוך, הצוותים החינוכיים וההורים כדי להיות במצב מתמיד של שיפור והתקדמות".

רוצים להישאר מעודכנים?

הורידו את אפליקציית "מודיעין מכבים רעות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "מודיעין מכבים רעות" באיפון

עיריית מודיעין מכבים רעות בפייסבוק

עיריית מודיעין מכבים רעות גם באינסטגרם

תמונה להמחשה: בצמרת ציוני הבגרות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד