הפעלת מערכת לימודים מקוונים

17/03/2020 כ"א אדר תש"פ

בימים אלה החלה לפעול מערכת משוכללת ללימודים מקוונים עבור בתי הספר בעיר, בהובלת אגף מחשוב, מנהל החינוך ומייקרוסופט.

מדובר בסביבת Teams של אופיס 365, אשר הטמעתה הינה חלק מהיערכות העירייה למקרי חירום המצריכים למידה מרחוק, כמו עכשיו לאור ההנחיות החדשות של הממשלה, לסגור את מוסדות החינוך בארץ במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, מדגישים בעירייה כי המערכת תוכל לשמש את בתי הספר גם בימים של שגרה.

מדובר במערכת נוספת חדשה מעבר לכלים השונים ללמידה מרחוק בהם משתמש כל בית ספר, והשימוש בה נתון לבחירתו של כל בית ספר. המערכת מאופיינת בכך שהיא מערכת יציבה ואיכותית, עם פונקציות רבות להעברת ידע ושיתוף על מנת לקיים לימודים מקוונים ותקשורת רציפה מרחוק בסביבת למידה שיתופית. סביבת ה-Teams מציעה, בין היתר, קיום שיעורים מקוונים בזמן אמת או צפייה במועד הנוח לתלמיד, הגשת מטלות, שיתוף חומרי לימוד, פעילויות חברתיות, קיום שיחות ועידה וירטואליות והקלטתן, העלאת שאלונים, צ'אט פתוח, אזור לשיתוף חומרי לימוד ועוד.

צוות החינוך של מייקרוסופט יסייע בהדרכות מקוונות לצוותי המורים, רכזי תקשוב ותלמידים מובילי תקשוב וגם יספק מערכי הדרכה ושיעורים בכדי להעביר את הידע במהירות.

יש לציין שהמערכת החדשה היא הרחבת המהלך אותו ביצעה העירייה לפני כשנתיים, המאפשר הורדת תוכנת אופיס ללא עלות לתלמידים ולמורים, ואשר עליו מבשר כעת השלטון המקומי יחד עם משרד החינוך ומייקרוספט לכלל הרשויות המקומיות. כך שתלמידים ומורים יכלו ויכולים להוריד תכנת אופיס בגרסה המתקדמת ביותר ללא עלות, לחמישה מכשירים ביתיים - מחשב נייח, טאבלט, טלפון חכם ומחשב נייד.

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "התקופה המיוחדת בה אנו נמצאים מציבה אתגרים לא פשוטים למערכת החינוך. גם בימי שגרה, כל בתי הספר עובדים עם אמצעים טכנולוגיים. כעת אנחנו מציעים אפשרות נוספת לבתי הספר, לצוותים ולתלמידים, מעבר לאמצעים בהם הם משתמשים היום. מדובר במערכת חשובה ומתקדמת ללימודים מקוונים, שאני מקווה שתסייע ללמידה בתקופה זו ובהמשך גם בשגרה, שנקווה שתחזור אלינו כמה שיותר מהר".

ברוך בוחניק, מחזיק תיק: "עולם החדשנות מהווה כלי נוסף שמסייע לקיים אורח חיים חלקי על ידי "למידה מרחוק" המסייע להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עלינו בהתמודדות עם נגיף הקורונה. השילוב בין החינוך לטכנולוגיה הינו נדבך חשוב שישמש אותנו גם בימים שקטים יותר. נמשיך לעמול על שיפור המערך כדי לסייע לצוותי ההוראה, תלמידים ותלמידות להמשיך ולשמור על אווירת לימודים וסדר יום".

לחצו כאן להיכנס לפורטל החינוך

צפו - סרטון הדרכה לכניסה למערכת

נשארים מעודכנים כל הזמן:

הורידו את אפליקציית "מודיעין מכבים רעות" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "מודיעין מכבים רעות" באיפון

עיריית מודיעין מכבים רעות בפייסבוק

עיריית מודיעין מכבים רעות גם באינסטגרם



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד