הצלחה לפעילות בחופש הגדול

12/08/2020 כ"ב אב תש"פ

ביום חמישי 6.8.20 סיימו 8,651 תלמידים את המסגרת החינוכית לקיץ – גני ובתי הספר של החופש הגדול. הייתה זו אחת מן התכניות המורכבות במערכת החינוך בכמה רבדים, ובשורה התחתונה הפרויקט זכה הצלחה גדולה עם ביקוש גבוה של 80% מפוטנציאל הילדים שהשתתפו מגן ועד כיתה ד'.

אם נפרוט את הנתונים, בגנים השתתפו 92% מילדי הגנים העירוניים, בשכבת א' השתתפו 88% מהילדים, בשכבת ב', השתתפו 81% מהילדים. 76% מקרב תלמידי שכבה ג' השתתפו בבית הספר של החופש הגדול ו-57% מתלמידי שכבת ד', אשר לרוב, בשל גילם, אינם הולכים למסגרת זו.

אחד מן האתגרים הבולטים שהתמודדו איתם באופן יומיומי עמותת סחלבים ומינהל החינוך אשר חברו יחד בהיבטים ארגוניים, פדגוגיים ותקציביים לתפעול המערך, היה כמובן עדכונים על תלמידים או אנשי צוות שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

אך בסופו של דבר, על אף שמדי שבוע במהלך הקיץ, נדרשו לסגור באופן חלקי או מלא גנים ובתי ספר בהם התגלו מקרי קורונה, התוצאות אופטימיות. שיעור הפסד ימי הפעילות עומד על 5.44% בלבד, 389 ימי סגירה מתוך סך הכל 7,150 ימי פעילות של כלל הגנים ובתי הספר בקיץ.

בגנים ובבתי הספר נשמרו ההנחיות של משרד הבריאות, בהקפדה על חלוקה לקבוצות פעילות קטנות קבועות, חתימה על הצהרות בריאות מדי בוקר, הפסקת ההזנה המשותפת בגנים, חיטוי חפצים ועטיית מסכות.

התלמידים למדו בכל יום שיר ישראלי וסביבו עסקו במגוון פעילויות העשרה בתחומים שונים, כשהמוטיב המרכזי הוא פיתוח ערכים חברתיים ואישיים. כך למשל עסקו בשיר "אדוני ראש העיר" שלאחריו תכננו גני משחקים ופארקים. אחת מן התלמידות, יערה קנדלר, אף הגיעה לפגישה עם ראש העיר, בה הציגה את הרעיון שלה לפארק חדש בעיר.

עוד עסקו התלמידים, ביוזמות יצירתיות כמו חלוקת מארזי שי לילדים שנכנסו לבידוד, העשרות שונות בתחום המדעים והחלל ונהנו מפעילויות חיצוניות של מפעילים שונים.

בית ספר של החופש הגדולבית ספר של החופש הגדול


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד