מצטיינים בחינוך

02/09/2020 י"ג אלול תש"פ

משרד החינוך פרסם ביום רביעי, 26.8.20, את נתוני התמונה החינוכית לשנת תשע"ט, המכילה נתונים המציגים את העשייה החינוכית והערכית הנעשית בבתי הספר לצד הישגים לימודיים.

על פי הנתונים ניכר, כי מערכת החינוך העירונית, נמצאת גבוה מעל הממוצע הארצי. בשנת תשע"ט למדו 1,817 תלמידים בכתה י"ב (המחזור שסיים) ו-5,702 תלמידים בכלל כיתות החטיבה העליונה י'-י"ב. נתון זה מציב את מודיעין מכבים רעות כעיר המובילה בקרב הערים להן יש יותר מ- 1,000 תלמידים עם 92.2% זכאות לבגרות (הממוצע הארצי עומד על 69.7% בלבד).

מדובר בעלייה של 2.2% לעומת נתוני שנה"ל תשע"ח, שבה נתון הזכאות לתעודת בגרות היה 90%, ובהקשר זה יש לשים לב לשני הישגים מרשימים בהם יש עלייה, המשפיעים ישירות על כך.

יותר מ-90% מסך תלמידי שכבת י"ב בעיר הם תלמידים הלומדים בעיר. הדבר מעיד יותר מכל על בחירה במערכת העירונית כמערכת איכותית וטובה וההישגים המרשימים אליה היא מגיעה, הם בזכות ההשקעה בהם עם אחוז גבוה ביותר של התמדה (תלמידים המתחילים ונשארים בבתי ספר בעיר ולא עוברים החוצה ממנה) העומד על 92.6% כאשר הממוצע הארצי עומד על 79.8%.

כמו כן, תלמידי החינוך המיוחד המשולבים במערכת החינוך הרגילה הם 9.13% (כולל ילדים מישובי הסביבה). אחוז גבוה במיוחד ואף כפול מהממוצע הארצי העומד על 4.3%. יש להדגיש כי נתון כולל את בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד גוונים.

הישג חשוב נוסף של המערכת העירונית אליו יש להתייחס בניתוח אחוז הזכאות לבגרות הוא ההצלחה בהורדת מספר התלמידים הנושרים מבתי הספר שעומד על אחוז אפסי - 0.3% לעומת הנתון הארצי שעומד על 1%, דבר שמוכיח את המוטו של מערכת החינוך העירונית "לא מוותרת לאף תלמיד/ה ולא מוותרת על אף תלמיד/ה". על פי התמונה החינוכית בשנת תשע"ח, עמד אחוז הנשירה במודיעין מכבים רעות על נתון זהה 0.3%.

בנתוני הבגרות המצטיינת ממוקמת מודיעין מכבים רעות גבוה מעל הממוצע עם 19.4% זכאות לבגרות מצטיינת, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 8.8% בלבד. בהקשר זה ישנו גם גידול באחוז הזכאות לבגרות מצטיינת במערכת העירונית לעומת שנת תשע"ז, שבה היו 17.7%.

נתון מרשים נוסף הוא אחוז התלמידים בחינוך הטכנולוגי, שעומד על 33.9%, נתון לפיו אחד מכל שלושה תלמידים בשכבה זו לומד לפחות מקצוע טכנולוגי אחד ברמת 5 יח"ל. הישג זה הינו הודות להשקעת המשאבים הרבה במערכת העירונית במקצועות "העתיד" היוקרתיים ואין ספק, כי השקעה זו תפתח דלתות רבות עבור התלמידים בהמשך דרכם הצבאית או האקדמית, כפי שנעשה כיום לבוגרים רבים של מערכת החינוך המודיעינית.

גם במספר התלמידים שעשו בגרות 4 ו-5 יחידות מתמטיקה, אחד המקצועות המאתגרים שמינהל החינוך העירוני שם לו למטרה לקדם ולעודד בקרב התלמידים, נמשכת מגמת הגידול במספר התלמידים הנבחנים ל-4-5 יח"ל.

השנה נתון התלמידים הוא 50.5% כאשר 24.8% מהתלמידים ניגשו לבגרות 5 יח"ל גידול של כ-60% לעומת הנתון לפני חמש שנים אז עמד מספר הניגשים לבגרות 5 יח"ל במתמטיקה על 15%. עלייה באחוז הנבחנים גם בבחינה של 5 יח"ל באנגלית 5 כאשר שנת הלימודים תשע"ט ניגשו 72.2% מהתלמידים. גידול של 3.5% לעומת נתון הניגשים בשנה"ל תשע"ח שהיה 68.7%. הנתון הארצי לניגשים ל-5 יח"ל הוא 39.1 בלבד.

חיים ביבס, ראש העיר: "מערכת החינוך במודיעין מכבים רעות ממשיכה לייצר שיאי איכות ולמעשה התמונה החינוכית מספרת לנו את מה שכולם יודעים: מערכת החינוך של מודיעין מכבים רעות היא מהמובילות בישראל. ההישגים, שאין מה להקל בהם ראש הן בראש ובראשונה הודות לתלמידים, להורים לצוותי ההוראה ולצוותי בתי הספר. העירייה משקיעה רבות במערכת החינוך העירונית והתוצאות בהתאם הישגים מרשימים שנמצאים גבוה בהרבה מעל הממוצע הארצי בכל קנה מידה. דגש מיוחד אנחנו שמים במערכת שלנו הוא על נושא החינוך המיוחד אותו אנו מטפחים ומשקיעים בו משאבים רבים, הוא ללא ספק, אחד ממקורות הגאווה שלנו אשר מייחדים אותנו כעיר סובלנית ומכילה, שאינה מוותרת על אף תלמידה או תלמיד ומעניקה לכולם שוויון הזדמנויות לחברה איתנה וטובה יותר זאת לצד חינוך מצוין, מתקדם ובלתי מתפשר עבור התלמידים ובכלל זה, גם חינוך לא פחות חשוב לערכים ומעורבות חברתית, שאנו נמצאים בהם בצמרת. העובדה ששברנו שיא עירוני אינה סוף פסוק עבורנו וכבר היום אנו עובדים על היערכות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א במטרה להמשיך ולשפר את ההישגים היפים יחד עם צוותי החינוך המסורים והנפלאים, מינהל החינוך המקצועי והפיקוח. אני מודה גם להורים האכפתיים והמשקיעים, השותפים שלנו לדרך, למען דור העתיד המצוין שגדל פה בעיר."

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "כל מערכת, בוודאי מערכת חינוכית, צריכה לבחון את עצמה כל הזמן ולראות איך היא ממשיכה להשתפר ולדייק את המענה שהיא נותנת לצרכים שכל הזמן משתנים. התמונה החינוכית מהווה את המדד הטוב ביותר של משרד החינוך לאיכות של מערכת החינוך בארץ ובעיר. כל שנה רואים שיפור מתמיד אצלנו, בכל פרמטר אפשרי. במערכת כל כך גדולה כמו במודיעין מכבים רעות, נתונים כל כך מרשימים מהווים הישג אדיר! אני גאה לעמוד בראש מערכת חינוכית שאלה הם הישגיה. ברכות ותודות לכל העוסקים במלאכה, ואנחנו חוזרים מיד לעבודה כדי להמשיך ולהשתפר."

מובילים בחינוךמובילים בחינוך


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד