אירועי יום הזיכרון ליצחק רבין

04/11/2020 י"ז חשון תשפ"א

במסגרת יום הזיכרון לציון רצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל בתאריך 29.10.20, ערכו בבית הספר אורט עירוני ד', תכנית חינוכית. התכנית, נוצרה עם הרכזות החברתיות והמחנכים, אשר חשבו כיצד ניתן לספר על דמותו והסיפור ההיסטורי הנורא שהתרחש לפני 25 שנה, עוד בטרם נולדו תלמידי בית הספר, וכל זאת בלמידה מרחוק.

הרכזות החברתיות והמחנכים פתחו את היום בשיעור חינוך מרגש בנושא "ממשבר להזדמנות". תוך שילוב דבריהם של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל רונה רמון ז"ל ומרים פרץ, זכו לשמוע כיצד ניתן לא רק להתגבר על משברים ולהישאר חזקים אלא גם להתחזק מהם.

החיבור האישי של התלמידים לנושא "המשבר" הוביל אותם לשיח על החברה הישראלית, על תוצאות הרצח, הלקח שעלינו ללמוד מהסתה ואלימות ועל "ההזדמנות" שצמחה בחברה לאחר השבר הגדול - הצורך בהידברות, בחיבור בין חלקי החברה וחשיבות "תרבות השיח".

בהמשך היום נכנסו כלל תלמידי בית הספר יחד עם המחנכים והמחנכות לסיור וירטואלי במוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין. התלמידים ראו סרטון והסבר על תחנות בחייו של רבין ז"ל.

התלמידים סיכמו את הפעילות כעוצמתית ומרגשת במיוחד, אשר הצליחה להעביר את הסכנות של אלימות בחברה שלנו ונתן מימד נוסף ועמוק יותר לדמותו של יצחק רבין ז"ל, והשפעתו על מדינת ישראל עד להירצחו.

טקס עירוני ד' בזוםטקס עירוני ד' בזום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד