יוצאים מהמסכים אל הטבע

10/12/2020 כ"ד כסלו תשפ"א

לאחר כחודשיים של למידה מול המסכים, תופעל תוכנית ייחודית לתלמידי כיתות ה'-ו' בכלל בתי הספר בעיר, אשר נכללת בשעות הלימודים.

התוכנית, בהובלה משותפת של חברת המועצה מחזיקת תיק איכות הסביבה, עו"ד הילה בן אליעזר וסגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, בשיתוף עם מחלקת איכות הסביבה והחברה להגנת הטבע, יוצאת לפועל בעקבות חזרתם המיוחלת של תלמידי שכבות אלו לבתי הספר לאחר הסגר.

במסגרת התכנית הקרויה "מודיעין הבית שלי", יצאו התלמידים לארבעה מפגשים בנושא איכות הסביבה, ביחד עם מדריכים של החברה להגנת הטבע, באתרים הנמצאים בסמוך לכל בית ספר.

מדובר בתכנית רחבת היקף שכוללת אלפי תלמידים מרחבי העיר, שחושפת את התלמידים לנושאי איכות הסביבה בדגש על החשיבות של ההתבוננות מסביב ופיתוח רגישות ומודעות לנושא, כמו גם חשיבה ביקורתית ויוזמת. בין היתר, יעסקו המפגשים במושגים מעולם הסביבה כמו שימור וקיימות, ילמדו על בעיות הפסולת והשפעתה על הסביבה ויכינו תכנית אקטיביסטית לשימור האתר בסמוך לבית ספרם.

המפגשים החלו השבוע, כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובחלוקה לקפסולות, כאשר כל בית ספר שילב את המפגשים על פי מערכת השעות שלו.

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "אני שמח מאוד שהצלחנו להוציא לפועל את התכנית. כ"כ חשוב בתקופה זו לאפשר לתלמידים להתאוורר וללמוד בחוץ, במיוחד, לתלמידי כיתות ה'-ו', שהיו בבית זמן כה רב. אך החשיבות של התכנית היא גם בחיבור וחיזוק ההיכרות של התלמידים עם העיר ומשאבי הטבע שסביבנו, שהם ערכים בסיסיים בתפיסה החינוכית שלנו".

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "בתקופה האחרונה ניכר הצורך המיוחד בלמידה מסוג אחר, בחיבור של הילדים לטבע במרחב הפתוח. אני שמחה ונרגשת שמינפנו את ייחודה של התקופה הזו ליצירת מתכונת לימודית במודל אחר, שילווה את הילדים הלאה ויציע להם מבט סקרן על הסובב אותם בחיי היומיום".

תמונה להמחשה מהפעילותתמונה להמחשה מהפעילות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד