מועצת התלמידים: איך בנוי שוק העבודה

11/03/2021 כ"ז אדר תשפ"א

לקראת יום האישה הבינלאומי שצוין בתאריך 8.3.21,חברי וחברות מועצת התלמידים והנוער העירונית מודיעין מכבים רעות, הכינו מערכי שיעור בנושא "פערים מגדריים בשוק העבודה" אותם יציעו לצוותים החינוכיים בעיר.

הפרויקט הינו חלק מהתוכנית החינוכית חברתית של מחלקת הנוער באגף חברה נוער וצעירים ופועל לפי דבריה של מעין פולנט מנהלת המחלקה "לצמצום הפערים המגדריים ולהעלאת המודעות לעשייתן של נשים ממגוון תחומי העשייה החברתית והציבורית".
השיעורים עצמם הם המשכם הישיר או התוצר של השיח שהתפתח בקרב בני ובנות הנוער בפעילויות שעברו בנושא מגדר. בני ובנות הנוער למדו וחקרו את הפערים המגדריים בשוק התעסוקה, תוך בחינת חיי היומיום שלהם ועבודות שהתנסו בהן.

הדיון הסוער שהתפתח אודות ההשפעה של פערים אלה על חייהם של בני ובנות הנוער בהווה ובעתיד, הוביל את הנערות והנערים לעשות מעשה, הם אלו שכתבו את המערכים במטרה להרחיב את השיח ולעורר את כלל בני נוער בעיר.

במערכי השיעור ישאלו שאלות כמו "איך אתם/ן מדמיינים/ות את שוק העבודה בו תפעלו עוד עשר שנים?" ויערכו דיונים בהם יביעו בני ובנות הנוער את דעותיהם/ן על סוגיות כמו: איך בנוי שוק העבודה, את מי הוא משרת, עד כמה מקומות עבודה מתחשבים בסוגיות מגדריות כמו תאי שירותים רב מגדריים וכו'.

מערכי השיעור הועברו לצוותי החינוך בבתי הספר והם כוללים, בין היתר, משימות מעוררות מחשבה וביקורת, סרטונים המסבירים על אי שוויון מגדרי ודיון כיתתי.

חברות מועצת התלמידים בזוםחברות מועצת התלמידים בזום


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד