''קחו אתכם את הזבל''

30/03/2021 י"ז ניסן תשפ"א

ביה"ס העל יסודי עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, מוביל את מיזם "קחו אתכם את הזבל" במודיעין מכבים רעות. מדובר במיזם שנולד על ידי פרופ' מיכל ציון, שהחליטה לעשות שינוי ביחס של הישראלים לזבל.

כך שבמקום ימי ניקיון שהיו נהוגים שנים רבות ולא הביאו לשינוי בכמות הזבל במרחב הציבורי, תוטמע האחריות האישית של כל אזרח לדאוג לנקות ולפנות את הזבל שהוא מייצר מחוץ לבית.

המיזם פועל בשני אפיקים מקבילים: הגברת האכיפה על ידי הרשויות המקומיות, המדינה והגופים הממונים על איכות הסביבה ובמקביל בתחום החינוך, תוך פיתוח מיומנויות מודרניות חשובות של למידה עצמאית, יצירתית, מעורבת ויוזמת.

בבית הספר, מתקיימות פעילויות שונות ברוח המיזם ושמירה על הסביבה, בהובלת המורה איריס גולדפרב, הצוות החברתי והצוותים החינוכיים.

כך למשל, הועברו בחטיבה העליונה שיעורי חינוך בנושא טביעת רגל דיגטלית ברוח המיזם שנבנו על ידי המורות נעמה הומינר ואיריס גולדפרב, בלימודי האזרחות בשכבה י' קיבלו התלמידים משימה קבוצתית של קידום המיזם בדרכים יצירתיות.

במסגרת הפעילויות השונות שואפים בבית הספר ליצור את "ספר הזבל הגדול של מודיעין מכבים רעות" שמטרתו להעלות את המודעות לסביבה הקרובה שלנו ולהציע רעיונות להתמודדות ברמה האישית וברמת הרשות.

בהמשך, ייפגש גם צוות מוביל משכבה י' עם נציגי הנהגות תלמידים הקיימות בבית הספר הנהגות שכבתיות, הנהגת תלמידים, נבחרת הרובוטיקה ועוד, כדי לחשוב על דרכי פעולה למימוש המיזם.

תלמידי עירוני ב' מובילים את המיזםתלמידי עירוני ב' מובילים את המיזם


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד