אלבומי הנצחה למשפחות הנופלים

30/06/2021 כ' תמוז תשפ"א

לפני כשבועיים הגיע לסיומו, בטקס רב משתתפים, פרויקט ההנצחה "אלבום לנופלים" המתקיים בעיר מזה מספר שנים. "אלבום לנופלים" הינה תוכנית חינוכית ערכית במהלכה נפגשים תלמידים מהעיר, בין אם במפגשים אישיים ובין אם במפגשים וירטואליים, מלווים בפרחי הוראה עם משפחות שכולות מהעיר, שבחרו להשתתף בפרויקט, במטרה להנציח את יקיריהן באלבום הנצחה.

את סיפור חייהם של הנופלים מספרות המשפחות, לעיתים יהיו אלה ההורים שיספרו על ילדם או ילדתם, לעיתים האחים והחברים ולעיתים, ילדי הנופלים מספרים על הוריהם, כל אחד ואחת מנקודת מבטם.

התלמידים, יחד עם פרחי ההוראה, ערכו את האלבומים הכוללים תמונות, סיפורי חוויות משפחתיות, סיפורי ילדות, בגרות ומסלול חייהם של הנופלים.

לפרויקט מספר מטרות ובהם יצירת מפגש בלתי אמצעי של התלמידים עם המשפחות השכולות והכרות ייחודית עם הנופל ובני משפחתו, מתן אפשרות למשפחות הנופלים לספר ולהנציח את יקירם באלבום ייחודי שעותק מימנו יישאר בידי המשפחה, עותק יועבר לבית יד לבנים השותף לתוכנית ההנצחה ועותק יימסר לבית הספר וילמד על ידי תלמידים נוספים.

בנוסף, מדובר בהנחלת תהליך חינוכי ערכי של חיבור התלמידים למורשת, לקהילה, למדינה ולחברה אשר זוכרת את נופליה כחלק מהתהליך החינוכי אותו העיר רוצה להנחיל לתלמידיה.

התוכנית כללה השנה, 23 תלמידים משישה בתי הספר העל יסודיים בעיר ובהם: תיכון מו"ר ותיכון יח"ד – הלוקחים חלק בתוכנית מאז החלה ובנוסף, אולפנת בנ"ע "אורות מודיעין", תיכון עירוני א' למדעים ואומנויות ותיכון ועירוני ה' ע"ש יצחק נבון. במהלך הפרויקט תיעדו בני הנוער יחד עם פרחי הוראה מסמינר לוינסקי את סיפורם של עשרה נופלי העיר:
אבנר גולדמן ז"ל, אברהם יצחק (אדי) ברונשטיין ז"ל, אהד (ניר) נחמיאס ז"ל, ידיד צובארה ז"ל, יוסף זיתוני ז"ל, יפית אלוני ז"ל, חיים אנריק גלילי ליברמן ז"ל, עליזה (ליזי) חדד ז"ל, רודריגו יוליאן רוסטסקי ז"ל ורחמים אבו ז"ל

טקס הסיום היווה את שיאו של התהליך הנעשה בשיתוף פעולה של מירי חוגרי סגנית ראש מינהל החינוך העירוני, חיים צמח יו"ר בית יד לבנים מודיעין, דניאל שני, רכזת צוות הסטודנטיות (מכללת לוינסקי), איריס וולף, מנהלת אגף בכיר, הכשרה והתמחות עובדי הוראה במשרד החינוך, ד"ר אדיר זלצר, מייסד והוגה תכנית ההנצחה בישראל, דרורה הרמן, מפקחת רשותית מנהל חברה ונוער מחוז ירושלים, מנהלים וצוותי החינוך של בתי הספר, פרחי ההוראה של סמינר לוינסקי ותלמידי בתי הספר.

האלבומים הוענקו למשפחות השכולות על ידי ראש העיר, חיים ביבס, ונחתם בדבריהם המרגשים של המשפחות על התהליך המיוחד אותו חוו ושאפשר להם להעלות את הסיפורים על הנופלים באלבום מיוחד זה.

משתתפי הטקס בתמונה משותפתמשתתפי הטקס בתמונה משותפת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד