בדיקות סרולוגיות לתלמידים

20/08/2021 י"ב אלול תשפ"א

עיריית מודיעין מכבים רעות ופיקוד העורף יערכו את מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדי העיר בגיל 3 עד 12, בשלושה מתחמי בדיקות בעיר כאשר הגעה לבדיקות תיעשה בהזמנת תור – בדומה לנעשה בקופות החולים.

מתווה החינוך לשנת הלמודים תשפ"ב אשר מציע מספר צעדים קריטיים שנשענים, בין היתר, על מניעה ורצף לימודי ככל הניתן, כולל בתוכו בדיקות סרולוגיות לתלמידים.
הבדיקות נועדו לאיתור ילדים, שחלו בעבר בנגיף, מבלי לדעת. ילדים שיימצאו כי חלו בנגיף יוכלו לקבל פטור מבידוד ובכך לשמור על רצף ושגרת לימודים ולהימנע מאובדן ימי לימוד.

הבדיקות מיועדות לילדים בגנים ובבתי הספר מגיל 3 עד 12, אשר אינם יכולים להתחסן, אך ישנו סיכוי כי הם מחלימים מקורונה מבלי שידעו על כך, ובגופם מספיק נוגדנים.

הבדיקות הסרולוגיות אינן חובה אך מומלצות על מנת שניתן יהיה לקבל פטור מבידוד, במקרה של חשיפה למאומת לנגיף הקורונה. הבדיקות כפופות לאישור הורים ותתבצענה בליווי הורה או אפוטרופוס של הילד בלבד ועל ידי בדיקת דם פשוטה מהאצבע.

התוצאות יימסרו להורים בתוך כרבע שעה מביצוע הבדיקה באמצעות אתרי קופות החולים או האפליקציה. ילד שימצא עם נוגדנים בכמות מספקת, יקבל תו ירוק ופטור מבידוד.

בעיר כ-15,175 ילדים בגילי 3 עד 12, כאשר מתוכם כ- 1,170 מחלימים. הבדיקות הסרולוגיות עשויות לגלות ילדים מחלימים נוספים, שלא ידעו שנחשפו ונשאו את נגיף הקורונה, כי היו ללא תסמינים או עם תסמינים קלים בלבד ולא נבדקו.

הבדיקות יחלו כבר ביום ראשון 22.8.2021 ויימשכו במשך 10 ימים עד ליום חמישי 2.9.21. הבדיקות יתקיימו באולמות הספורט בבתי הספר הבאים בעיר: אלונים, אורט עירוני ד' ועירוני ה' הנמצאים בסמוך למגרשי חנייה. הבדיקות, כמובן, ללא עלות.

על מנת לקיים את תהליך הבדיקות בצורה מסודרת ולמנוע התקהלויות מיותרת, העירייה הקימה אתר אינטרנטי לקביעת תורים. הורים המעוניינים שילדיהם יעשו את הבדיקה הסרולוגית יוכלו להירשם לבדיקות מראש למתחם הבדיקות הנוח עבורם, להגיע במועד שקבעו, ולבצע את הבדיקה.

מהעירייה נמסר כי האתר ייפתח לקהל ביום שישי בבוקר (20.8.21) הודעה מסודרת על כך תימסר להורים על ידי העירייה, בתי הספר הגנים והנהגות ההורים העירונית.

בדיקות סרולוגיותבדיקות סרולוגיות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד