פתיחת שנת הלימודים תשפ''ב

02/09/2021 כ"ה אלול תשפ"א

פתיחת שנת לימודים היא תמיד דבר מרגש. אך השנה, נוספה לה התרגשות נוספת והיא ביקורו המיוחד של נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג. יחד עם ראש העיר, חיים ביבס, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך מויש לוי, משנה לראש העיר עמיעד טאוב, ראש מינהל חינוך בתיה שוכן אורבוך, מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, שהוא תושב העיר ובוגר בית הספר עירוני א' ויו"ר הנהגת ההורים העירונית אייל כהן, נערך סיור מיוחד בבתי ספר בעיר, במהלכו זכה הנשיא להתרשם מהחזון והפעילות החינוכית, מרחבי החינוך ושיחות עם תלמידים ואנשי צוות.

הסיור התחיל בבית הספר "ענבלים" בקבלת פנים חמה של תלמידי השכבות הגבוהות עם דגלי ישראל, העיר מודיעין מכבים רעות ובית הספר מלווה במקהלת בית הספר ששרה את המנון בית הספר. לאחר מכן, המשיך הסיור לשיעור אנגלית בתנועה, הממחיש את חזונו הייחודי של בית הספר לפעילות גופנית משולבת בלמידה.

הנשיא ורעייתו התרשמו מאוד מהשיעור הדינאמי שמיטיב עם התלמידים מבחינת ריכוז והקשבה. כמובן שאי אפשר היה לסיים את הסיור מבלי לבקר בכיתה א' ולצפות בשיעור הראשון של התלמידים הנרגשים שזה עתה סיימו גן. הנשיא ורעייתו, מיכל שמעו מהתלמידים על חוויותיהם מהקיץ וההתרגשות מכניסה לכיתה א'.

מיכל הרצוג סיפרה לתלמידים שאמה הייתה מורה בבית הספר בו למדה: "כשהגעתי לכיתה א' הייתה התרגשות מאד גדולה אבל ידעתי שאמא שלי נמצאת באחת הכיתות בבית הספר ומאד נרגעתי. לדעתי יהיה לכם ממש כיף." הנשיא הוסיף כי הוא זוכר היטב את מורתו בכיתה א', גאולה שהיתה ביתו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון ואמר שהיא השפיעה עליו רבות בדיוק כפי שהמורה של תלמידי הכיתה תשפיע עליהם. לאחר מכן עבר הנשיא לקיים שיעור עברית עם התלמידים הטריים ושאל האם הם יודעים איך כותבים את המילים "שלום כיתה א'" וביקש את עזרתם באיות המילים בזמן שהוא ומיכל כתבו אותן על הלוח.

משם המשיך הסיור לבית הספר הממ"ד "משואת נריה" שערכו קבלת פנים מלווה בקליפ של בית הספר שהבליט גם את פועלו למען תלמידים עולים חדשים אשר קיבלו את הנשיא בשפה של המדינה ממנה עלו לישראל. לאחר מכן, התקיים מפגש עם מספר מורות בבית הספר שסיפרו על שילובם של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתות הרגילות.

הנשיא התרשם מאוד מהשילוב החשוב ומתן ההזדמנות השווה לתלמידים וצפה בשיעור שנערך במטבח לימודי, מרחב למידה מיוחד ובו תלמידים לומדים תלמידים עם צרכים מיוחדים וכאלו שלא, באופן חווייתי המקדם מיומנויות וכישורים שונים.

לאחר הביקור בבתי הספר היסודיים, המשיך הסיור לבית הספר העל יסודי "עירוני ה'" ע"ש יצחק נבון. תלמידי בית הספר קיבלו את פניהם של הנשיא ורעייתו בכניסת בית הספר וערכו טקס. לאחר מכן, נערך מפגש עם תלמידים מבית הספר ואנשי צוות ההוראה. משם המשיך הסיור למפגש נוסף של הנשיא, הפעם עם השכבה הבוגרת של בית הספר.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: ״הכיתות והגנים לבשו היום חג עם פתיחתה של שנת הלימודים. ההתרגשות בשיאה, והתפילה מתרוננת בלב, לשנה טובה, מצמיחה ובריאה. יש לנו מערכת חינוך נהדרת, מורים ומנהלות, גננים וסייעות, הצלחתם היא הצלחתנו והצלחת עתידנו. ולא לשכוח - חיסון, מיגון, בדיקה. שמרו על עצמכם, שמרו עלינו. זהו יום חג, בו אנו פותחים את שנת הלימודים ורואים אתכם תלמידות ותלמידים בכל הארץ. בעידן זה כשהמדינה והאנושות תחת מגבלות מגיפת קורונה, אני שב וקורא לכל ההורים, המורים והתלמידים - מי שיכול שילך להתחסן. ככה אנו מאפשרים מרקם חיים תקין ככל הניתן. אני מאחל לכולנו שנה טובה, שנת בריאות לכל עם ישראל על גווניו ועדותיו."

ראש העיר חיים ביבס: "מערכת החינוך שלנו היא מהגדולות ביותר בישראל ועדיין זאת המערכת שרואה את התלמיד במרכז דואגת לכך שכל תלמיד ותלמידה יקבלו את הכלים הנחוצים להם להצליח. הבוקר היה לי הכבוד לארח את נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל. יחד ראינו את תלמידות ותלמידים העיר המופלאים שלנו בלמידה מגוונת במרחבי לימוד מסוגים שונים כאשר במרכז העשייה החינוכית נמצא נושא של שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים. שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה תהיה שנה מאתגרת ביותר אם נעבוד יחד, תלמידים, מורים והורים נצליח להביא לכך שזו תהיה שנה פורייה, מועילה ובריאה. בהצלחה לכל הילדים."

ביקור נשיא המדינה בביה"ס משואת נריהביקור נשיא המדינה בביה"ס משואת נריה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד