''הכיתה הירוקה'' בעיר

21/10/2021 ט"ו חשון תשפ"ב

חל מיום ראשון 3.10.21 בתי הספר היסודיים בעיר מודיעין מכבים רעות נכנסו לפיילוט "הכיתה הירוקה" בהובלת משרד החינוך ומשרד הבריאות. מדובר בפיילוט ארצי החל ב- 270 בתי ספר בארץ מתוכם 29 בתי ספר ממודיעין מכבים רעות.

מטרת הפיילוט, שייערך כשבועיים עד 15.10.21, הינה לצמצם באופן משמעותי את הבידודים ולאפשר לבית הספר המשך ניהול שגרת לימודים מלאה לטובת התלמידים.

במסגרת הפיילוט יופעלו וייבחנו בבתי הספר שלושה דגמי פעולה המופעלים לאחר חשיפה למאומת בכיתה, אשר מתבססים על בדיקות PCR ביום הראשון וביום השישי לחשיפה למאומת, ובדיקות אנטיגן מהירות המבוצעות מדי יום לאורך שבוע מיום החשיפה למאומת בכיתה. כך שכל תלמיד יקבל בבית הספר שתי ערכות אנטיגן (בדיקה מהירה) בשלב הראשון, ועוד חמש ערכות להשלמת שבוע במידה שהכיתה נחשפה למאומת.

בזכות דגמי פעולה אלה מקווים כי יתאפשר להחזיר את התלמידים ללמידה פרונטלית תוך צמצום הסיכוי להדבקה נוספת בכיתה. בנוסף לשלושת דגמי הפעולה, השונים במעט זה מזה מבחינת אופן ביצוע הבדיקות, תהיה קבוצת ביקורת של מספר בתי ספר יסודיים, אשר בהם יופעל המתווה המוכר והרגיל של כניסת הכיתה לבידוד מרגע חשיפה למאומת. בתי הספר היסודיים ודגמי הפעולה שיופעלו בכל אחד מהם, נבחרו על ידי משרד החינוך.

עיקרון מוביל בפיילוט הינו שתלמיד שנחשף למאומת ומשתתף במתווה "כיתה ירוקה", מוחרג מהתקנות הרגילות המחייבות אותו בבידוד, רק לטובת יציאה לבית הספר וחזרה לביתו. כמו כן, השתתפותו במתווה מחייבת בנוסף, בדיקות PCR ואנטיגן בהתאם לדרישות המתווה.

אז איך זה יעבוד בפועל? לאחר קבלת הודעה על מאומת ואישור בית הספר לתחילת המתווה, תלמיד יוכל לחזור לבית הספר לאחר ביצוע בדיקת PCR וקבלת תוצאה שלילית וכן, ביצוע בדיקת אנטיגן בין השעה 06:00-08:00 לפני היציאה לבית הספר, ודיווח על כך בפורטל הורים.

תלמיד שהתגלה כחיובי בבדיקת אנטיגן במהלך המתווה, אינו רשאי לחזור לבית הספר ונדרש לבצע בדיקת PCR בקהילה שבמידה ותצא חיובית, הוא יוגדר כמאומת והמתווה יוארך בשבעה ימים עבור שאר הכיתה. שבעה ימים מחשיפה אחרונה. שאר הכיתה תקבל ערכות אנטיגן נוספות בהתאם.

ביום השביעי לחשיפה למאומת הראשון, כל התלמידים שלוקחים חלק במתווה נדרשים לבצע בדיקת PCR. התלמידים ימשיכו להגיע לבית הספר עוד לפני קבלת תוצאה שלילית ובתנאי שהם דיווחו על ביצוע בדיקת ה-PCR ובדיקת אנטיגן בבוקר.

סיום המתווה: ביום השביעי לחשיפה האחרונה כל התלמידים נדרשים לבצע בדיקת PCR בקהילה וביצוע אנטיגן עד קבלת התוצאה השלילית ב PCR.

חשוב לציין כי במקרה של ארבעה מאומתים ומעלה בכיתה באותו יום, המתווה לא יתחיל והכיתה תהיה בבידוד הרגיל. בנוסף, תלמידים שהינם פטורי בידוד (מחלימים או מחוסנים) מגיעים לבית הספר ולא נדרשים להיבדק .

פרטים מדויקים על כל דגם, אופן ההפעלה וההתנהלות נמסרו למנהלי בתי הספר ולגורמים המוסמכים בעירייה. כמו כן אגרות הסבר מפורטות מופצות להורים ביחס לכל אחד מהדגמים.

חיים ביבס, ראש העיר: "אני שמח על כך שמודיעין מכבים רעות נכנסה לפיילוט חשוב זה של משרדי החינוך והבריאות. היום ברור לנו שאנו חייבים לפעול באופן יצירתי ואחראי, לצמצום הבידודים במוסדות החינוך, ולאפשר ככל הניתן שגרה רציפה לתלמידים היקרים גם מבחינה לימודית וגם מבחינה חברתית ורגשית. הפיילוט יבחן מספר מודלים אפשריים שבסופם יוחלט על המודל האידיאלי שכולי תקווה כי יהווה בשורה טובה ומשמעותית להורים ולתלמידים".

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזק תיק החינוך: "אני מאוד מברך ע הגישה לפיה לא בכל מקרה של חולה מאומת בבתי הספר, יביא הדבר באופן אוטומטי לבידוד של כמות גדולה של תלמידים לאורך זמן. חשוב מאוד למצוא את הדרכים היצירתיות על מנת להמעיט ככל הניתן את הפגיעה בשגרת הלימודים של התלמידים ובהגעה שלהם לבת הספר. על כן, אני מאוד שמח שהעיר מהווה חלק משמעותי בפיילוט, ומתוך תקווה שאנו נוכל לחזור כמה שיותר לשגרה ברוכה".

הכיתה הירוקה. תמונה להמחשההכיתה הירוקה. תמונה להמחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד