פרס חינוך ארגון המורים

21/11/2021 י"ז כסלו תשפ"ב

ביום חמישי 11.11.21 התבשרה מנהלת ביה"ס עירוני ה' ע"ש יצחק נבון, ליאת אפלבוים, כי בית הספר יקבל את פרס החינוך מטעם העמותה הפדגוגית של ארגון המורים לשנת תש"ף-תשפ"א.

הפרס מוענק על שתי שנות לימודים, בדגש על תרומה פרו חברתית ייחודית לתקופת הקורונה. תקופה מאתגרת במיוחד למערכת החינוך, כשצוותי ההוראה נאלצו לפתח מתודות חדשות להוראה מרחוק, מענה מותאם לקשיים של תלמידים והתייחסויות חברתיות-קהילתיות שנוצרו בזמן המגפה.

ועדת הפרס ציינה כי בית הספר ראוי לפרס על חדשנות פדגוגית וחיזוק הקהילתיות והערכיות בתקופת הקורונה. בין הנימוקים, יוזמתו הייחודית של תלמיד בית הספר נועם שפירא משכבת יב', אשר הקים באפריל 2020 בתקופת הקורונה, מעבדת מחשבים בשיתוף פעולה עם צוות ביה"ס, התלמידים והקהילה.

ביה"ס יצא במבצע גיוס מחשבים, כאשר עד היום תוקנו ונתרמו יותר מ-40 מחשבים לתלמידי ביה"ס, לתלמידים נזקקים בערים סמוכות, לבני הגיל השלישי בעיר ועוד.

בנוסף, מינף ביה"ס את המשבר לחדשנות פדגוגית וחיזוק מיומנויות תלמידים המותאמות למאה ה-21, כך למשל, תלמידים קיבלו כלים ללמידה עצמאית כך שלכל התלמידים והצוות יש מייל ארגוני לפיתוח סביבות למידה מתוקשבות אשר מתבטאות בכל מקום – בפארקים, בבית ועוד.

טקס הענקת הפרס, אותו יקבלו בסה"כ 13 בתי ספר מרחבי הארץ, ייערך ב-15 בדצמבר 2021.

ליאת אפלבוים, מנהלת בית הספר: "הקורונה הוכיחה עד כמה הפדגוגיה הבית ספרית נכונה ומותאמת למציאות משתנה. ביה"ס הדוגל בהתנהלות קהילתית שם לו למטרה להתמודד עם המציאות שנכפתה עלינו בדרך ההסתכלות על חצי הכוס המלאה תוך ניטור צרכי באי ביה"ס. למרות העובדה שביה"ס היה הראשון להיסגר בתחילת המשבר לאור ריבוי התחלואה, מהר מאוד מיצבנו את העשייה סביב שימוש מושכל בכלים דיגיטליים. לא ויתרנו על אף סדירות בביה"ס אלא בחרנו לפעול אחרת."

ראש העיר, חיים ביבס: " לפני כשנה וחצי, כאשר החלה התפרצות הקורונה בישראל היה עירוני ה' לבית הספר הראשון שנסגר בגלל הנגיף. צוות בית הספר ההורים וכמובן התלמידים לא נתנו לנגיף לעצור להם את שנת הלימודים והצליחו, בעזרת רעיונות יצירתיים ומקוריים, לייצר שגרת לימודים איכותית ומפרה. כיאה לבית ספר הרואה את טובת התלמידים והקהילה לנגד עיניו, הצליחה מנהלת בית הספר, יחד עם הצוות הנפלא שלה ועם הירתמות של ההורים והתלמידים, לקיים שגרת לימודים מרחוק בשיטות יצירתיות שהצליחו מעל ומעבר ולכן אין ספק שהפרס היוקרתי מגיע להם. כל הכבוד"

סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך: הקורונה מציבה אתגרים לכולנו, אבל נראה שהאתגר הגדול מכולם היה למערכת החינוך. ברכות רבות לבית ספר עירוני ה - למנהלת, לצוותי החינוך והמנהלה, להורים וכמובן לתלמידים, על קבלת הפרס החשוב, שניתן על ההתמודדות עם אתגרי התקופה ועל ההשקעה והחשיבה היצירתית כדי לנסות ולצלוח אותה בצורה הטובה ביותר.

עירוני ה' - תמונה להמחשהעירוני ה' - תמונה להמחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד