מה יהיה הממצא הבא?

08/06/2022 ט' סיון תשפ"ב

אחד מהפרויקטים הייחודיים בעיר חוזר ובגדול, בהובלת רשות העתיקות, העירייה ולראשונה גם מוזיאון מורשת החשמונאים. מדובר על החפירות החינוכיות-קהילתיות שמתבצעות על גבעת התיתורה המיוחדת, אשר יתחילו ב-8.5.22 ויימשכו עד תחילת חודש יוני 9.6.22.

הפרויקט יתקיים בעיר זו השנה השישית ברציפות, בשיתוף עם אלפי תלמידים מ-13 בתי ספר ברחבי העיר, אשר זוכים בפעילות חינוכית חווייתית בכיתות ובהתנסות בחפירה ארכיאולוגית בגבעה המחברת אותם לעיר ולעברה העשיר. לכך מצטרף כאמור המוזיאון אשר נחנך לפני כחצי שנה (או שאפשר לומר בחנוכה) ובו יבקרו התלמידים וייהנו ממפגש העשרה ייחודי הכולל חידות והתנסויות מאתגרות, סקירת התפתחותה של העיר בסרט אינטראקטיבי וכמובן, הכרה עם הממצאים והתגליות החשובות שנמצאו לאורך השנים בעבודה ארכיאולוגית בגבעה ובשאר אתרי המורשת שבעיר, גם בזכות תלמידי העיר ופרויקט החפירות הקהילתיות. כך למשל, התכשיטים מלפני 900 שנה שהתגלו בתוך המצודה הצלבנית בתיתורה.

כמו תמיד, התושבים והציבור הרחב מוזמנים גם הם לקחת חלק בחפירות הארכיאולוגיות שיתמקדו השנה במורד המזרחי של הגבעה במטרה לחשוף עוד חלקים היסטוריים מעברה. מחפירות מלוות על ידי צוות מקצועי של מדריכים וארכיאולוגיים מרשות העתיקות. מדובר בהתנסות חווייתית בעבודתו המרתקת של הארכיאולוג ואין צורך בניסיון קודם. החפירות יתקיימו בימים ראשון עד חמישי משעה 8:00 עד 13:00 למעט ערבי חג, חגים וחופשות בתי ספר.

שמעון גואטה, מחזיק תיק שימור אתרים: "גבעת התיתורה מהווה אתר מורשת חשוב ומרתק עבור תושבים ומבקרים בעיר. אני מקווה כי גם השנה נוכל יחדיו להתפעל מגילויים ארכיאולוגיים מרהיבים חדשים שיחשפו עוד על ההיסטוריה המרתקת בארצנו. השנה אף יזכו תלמידי העיר לבקר וללמוד במוזיאון מורשת החשמונאים אודות הממצאים שנמצאו בשנים עברו וחשיבות הגבעה לעיר. הפרויקט הזה מספק תרומה חינוכית והנראה לילדי העיר ולמתנדבים הרבים. גבעת התיתורה היא נכס של העיר וחשוב שנשמור עליה לדורות הבאים".

יש להגיע בנעליים סגורות ומכנסיים ארוכים. קטין מתחת לגיל 18 מחוייב בליווי מבוגר. יש לתאם הגעה במייל לרכז המתנדבים של רשות העתיקות
כתובת המייל

חפירות בגבעת התיתורה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד