קיימות וטביעת רגל אקולוגית

15/06/2022 ט"ז סיון תשפ"ב

שני פרויקטי דגל סביבתיים-חינוכיים מגיעים לסיומם לקראת הקיץ, עם מאות תלמידים בגילים שונים, שספגו הרבה ערכים של דאגה לסביבה ואהבה לטבע. הפרויקטים, "אמץ אתר" ו-"קיימות וטביעת רגל אקולוגית" יצאו לדרך בתחילת שנת הלימודים, בהובלת המשרד להגנת הסביבה והמחלקה לאיכות ותכנון סביבה במינהל שפ"ע ומינהל החינוך בעירייה.

פרויקט "אמץ אתר" אמנם מתקיים בעיר מזה שנים רבות, אך הפעם הוא הורחב משמעותית עם הדרכות של החברה להגנת הטבע והחווה האקולוגית "חווה ואדם", בתכנים ייחודיים לילדי בתי הספר היסודיים בעיר.

פרוייקט אמץ אתר

כל בית ספר אימץ אתר טבע הסמוך אליו, כאשר במסגרת התכנית למדו התלמידים על חשיבות המעורבות הסביבתית שלהם תוך היכרות עם מגוון הצומח והחי הקיימים באתר, חשיבות הטיפוח והשימור של האתר והכל באופן חווייתי המעודד חקר וסקרנות. ביום השיא של הפרויקט הדריכו התלמידים תחנות הפעלה ומידע שונות, אשר תורמות לחיבור הקהילתי לאתר הטבע.

הפרויקט השני כאמור הוא פרויקט "קיימות וטביעת רגל אקולוגית", אשר נערך בשיתוף עם חברת "צעד ירוק". התכנית כללה עשרה מפגשים עם תלמידי התיכונים ברחבי העיר במסגרתה למדו התלמידים על משבר האקלים באופן הבוחן מהי צרכנות נבונה בעידן של שפע וחומריות? מדובר בתכנית חדשנית בה מעודדים את התלמידים ליזמות ואקטיביזם, מתוך הבנה שהאחריות בסופו של דבר היא אישית וניתן לחולל שינוי.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "שתי התוכניות הן חלק מתוכנית כוללת וחסרת תקדים שבה מערכת החינוך העירונית לוקחת אחריות על חינוך דור העתיד שלנו לעידן החדש שבו מודעות ואחריות סביבתית הן בסיס ערכי שמצופה מכל אדם בוגר. בשנת הלימודים הקרובה אנחנו עושים קפיצת מדרגה עם הכנסת תכנית חינוכית שבה נושא הקיימות ייכנס כמקצוע לכל דבר מגני הילדים ועד לכיתות ו' בבתי הספר בעיר."


תלמידי ענבלים בפעילות אמץ אתר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד