הסבר למילוי טופס מקוון

12/03/2024 ב' אדר ב תשפ"ד

מצ"ב הנחיות להגשת בקשה לאישור לטאבו בטופס מקוון אשר נועדו לסייע בידיכם למילוי הטופס בקלות ובצורה מהירה ויעילה.

לפני הגשת הבקשה יש לוודא שיש בידיכם את כל המסמכים הנדרשים. באתר העירייה ישנו פירוט בנוגע לתהליך ולבדיקות שמבצעת העירייה. רשימת המסמכים מופיעה בסוף הנחיות אלה וכאן בקישור

"אישור היעדר חובות לצורך העברת בעלות בטאבו" ניתן לקבל לאחר הגשת אחד מהמסמכים הבאים: הסכם-מכר / הסכם-חכירה / גירושין / צוואה או כל מסמך משפטי אחר המעיד על העברת בעלות.

במידה ויש צורך בהעברת בעלות על סמך מספר הסכמים – יש צורך להגיש בהתאם מספר בקשות.

(לדוגמה: במידה ובוצעה רכישה של נכס ע"י ישראל ישראלי מקבלן והנכס נמכר לשלומית כהן, יש להגיש שתי בקשות, אחת על העברת הזכויות מהקבלן למר ישראלי והשנייה על העברת הזכויות ממר ישראלי לגברת כהן, בהתאם למפורט בהסכמי המכר)

אורך התהליך הוא כ-30 ימי עבודה. במידה וישנה חבות השבחה לנכס, התהליך עלול לארוך 90 ימים, עד לסיום הבדיקה.

האחריות על הזנת נתונים מדויקים נמצאת בידי מי שממלא את הטופס. אנא שימו לב שאתם ממלאים פרטים נכונים ומדויקים.

אופן מילוי הטופס

הטופס בנוי בצורה מודולרית ויש לסיים למלא כל שלב לפני שניתן לעבור לשלב הבא. בכל שלב ניתן לחזור אחורה ע"י לחיצה על כפתור "הקודם" בתחתית הדף.

השלבים הם:
1. פרטי הפונה/איש הקשר
2. פרטי הנכס
3. פרטי המוכר/מוכרים
4. פרטי הקונה/קונים
5. צירוף מסמכים
6. הצהרת מבקש (על אימות נתונים)
7. תשלום אגרה ע"ס 93.33 ₪ (מעודכן לתאריך 12/03/2024).

1. פרטי הפונה/איש הקשר

בשלב זה יש להזין את הפרטים של מי שממלא את הטופס. לכתובת הדוא"ל ישלחו הודעות בנוגע לקבלת הבקשה, עדכון בדבר מדידה במידת הצורך, פרטים בנוגע לחבות ההשבחה.

כמו כן בסוף התהליך ישלח האישור לטאבו לכתובת זו. אל מספר הטלפון שיוזן ישלחו הודעות SMS במהלך התהליך וכן תבוצע התקשורת טלפונית, במידת הצורך.

2. פרטי הנכס

בשלב זה יש להזין את נתוני הנכס עליו מוגשת הבקשה.

ראשית – יש לציין אם מדובר במגרש או לא (במידה והנכס בנוי – לא מדובר במגרש).

לאחר מכן יש למלא את מספר הנכס ומספר המשלם בהתאם למופיע בטופס הארנונה שלכם.

ניתן לראות את מספר הנכס גם באישור תאגיד המים אותו אתם אוחזים.

מספר המשלם הוא מספר תעודת הזהות של מי שרשום במחלקת הגבייה כמשלם ארנונה. במידה ואין לכם את הנתונים – ניתן ליצור קשר עם מחלקת הגבייה ולבקש מהם נתון זה.

לבסוף תידרשו למלא את מספר הגוש, החלקה ותת החלקה של הנכס ופרטים נוספים כגון: אופי הנכס, קומה וכו.

את פרטי הגוש והחלקה ניתן לאתר ע"י הקישור המופיע בטופס המקוון בשלב זה.

  • ניתן לסמן שאתם מעוניינים שהעירייה תעביר העתק של האישור למשרדי רשם המקרקעין. המשמעות היא שרשם המקרקעין יקבל העתק של האישור ואתם תקבלו, בנוסף לאישור בחתימת ראש העיר, מסמך עם ברקוד המאשר שרשם המקרקעין קיבל העתק.

דוגמה לטופס ארנונה:

3. פרטי המוכר/ים

בשלב זה יש למלא את הנתונים של המוכר, כפי שמופיעים בהסכם המכר / הסכם העברה / צוואה / הסכם גירושין או כל מסמך אחר בו מצוינים הפרטים אודות העברת הבעלות בגינן אתם מבקשים את האישור מהעירייה.

ניתן להוסיף מוכרים נוספים, בהתאם לצורך, ע"י לחיצה על "הוספת מוכר".

שימו לב: במידה והמוכר הוא החברה המשכנת – ניתן למלא את כתובת הדוא"ל והטלפון של עוה"ד המבצע את הרישום. (מספר הטלפון אמור להיות מורכב מ-10 ספרות. לקידומת דו ספרתית יש להוסיף עוד 0 בהתחלה).

4. פרטי הקונה/ים

בשלב זה יש למלא את הנתונים של הרוכשים, כפי שמופיעים בהסכם המכר/ הסכם העברה/ צוואה / הסכם גירושין או כל מסמך אחר בו מצוינים הפרטים אודות העברת הבעלות בגינן אתם מבקשים את האישור מהעירייה.

בדומה למוכרים, גם כאן ניתן להוסיף רוכשים נוספים, בהתאם לצורך, ע"י לחיצה על "הוספת קונה".

5.צירוף מסמכים

בשלב זה יש לצרף את כל המסמכים הנדרשים, בהתאם למופיע באתר העירייה ובסוף מסמך זה.

ניתן לצרף מסמכים נוספים בהתאם לצורך ע"י בחירת סוג המסמך אותו אתם מעוניינים לצרף.

שימו לב! ניתן לצרף מסמכים שגודלם עד 3MB . במידה והקובץ גדול מ-3 MB יש לכווץ אותו או לפצל אותו.

6-7. הצהרה ותשלום

אגרת בקשה לאישור לטאבו עומדת על סך של 93.33 ₪ (מעודכן לתאריך 12/03/2024).

לאחר התשלום התהליך אינו מסתיים ויש לשלוח את הבקשה ע"י לחיצה על כפתור "שלח".

שימו לב! יש לוודא שקיבלתם לדוא"ל את הקבלה והודעה המאשרת שהבקשה הוגשה.

במידה ושמרתם את הבקשה כטיוטה תקבלו הודעה עם קישור להשלמת הבקשה.

אם לא התקבלה הודעה במייל – יש לוודא שהבקשה אכן נשלחה.

בשעה טובה סיימתם להגיש את הטופס.

כעת אנחנו נבחן את הבקשה והמסמכים שהוגשו תוך 2 ימי עסקים. תקבלו על כך עדכון בדוא"ל. במידה והבקשה והמסמכים תקינים – תקבלו הודעה שמעדכנת אתכם כי התהליך אורך כ-30 ימי עסקים. במידה וישנו חוסר במסמך, או שהבקשה לא מולאה כנדרש, תקבלו דוא"ל עם פירוט החוסר וקישור להשלמת הבקשה.

העירייה תבדוק כעת האם ישנם חובות, האם ישנו צורך במדידה, והאם יתכן וישנה חבות השבחה לנכס שלכם.

מסמכים הנדרשים לקבלת אישור העדר חובות – זמן הפקת האישור עד 30 ימי עסקים

המסמכים הנדרשים בעת מכירה
1. הסכם מכר.
2. נסח טאבו (עדכני ל 3 חודשים אחרונים).
3. הסכם רכישת הנכס שבוצעה על ידי המוכר או תצהיר מעו"ד עם פרטים על הבית ובאיזה שנה הוא נקנה.
4. אישור מתאגיד המים שאין חובות .

המסמכים הנדרשים לרישום נכס מקבלן
1. הסכם מכר.
2. נסח טאבו (עדכני ל 3 חודשים אחרונים).
3. אישור מתאגיד המים שאין חובות .

מסמכים הנדרשים בעת העברה ללא תמורה/ ירושה:
1. תצהירים חתומים ע"י עו"ד העברה ללא תמורה/ צו ירושה.
2. נסח טאבו (עדכני ל 3 חודשים אחרונים).
3. הסכם רכישת הנכס שבוצעה על ידי המוכר או תצהיר מעו"ד עם פרטים על הבית ובאיזה שנה הוא נקנה
4. אישור מתאגיד המים שאין חובות

מסמכים הנדרשים בעת גירושין:
1. הסכם גירושין חתום
2. נסח טאבו.(עדכני ל 3 חודשים אחרונים).
3. הסכם רכישת הנכס שבוצעה על ידי המוכר או תצהיר מעו"ד עם פרטים על הבית ובאיזה שנה הוא נקנה
4. אישור מתאגיד המים שאין חובות .

תוקף האישור שתקבלו נובע מתשלום תקופת הארנונה בפועל! יש לדאוג לשלם את כל חובותיכם לעירייה. לא ניתן להפיק אישור ללא תשלום כל החובות לעירייה. יש לפנות למחלקת הגבייה להסדרת התשלום: 08-9726039.

במידה ויש צ'קים דחויים יש לבטלם, ולשלם אותם במזומן או אשראי,



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד