בית הספר היסודי "עידנים" בחר להתמודד השנה על הסמכתו כבית ספר ירוק. תהליך ההסמכה מתבצע באמצעות מנגנון קול קורא לתמיכה ברשויות מקומיות שמפרסם המשרד להגנת הסביבה, והוא פרי מיזם משותף של המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך.

את התהליך מלווה מובילת תחום הקיימות בבית הספר בסיוע רכז החינוך הסביבתי באגף שפ"ע ברשות, והוא כולל יישום של עקרונות הקיימות בבית הספר ובהם למידה על הסביבה, יישום אורח חיים מקיים ופעילות תלמידים המקדמת שינוי בתודעה וביחס הקהילה לסביבה.

התוכנית הנלמדת בבית הספר היא בדגש על קיימות עם מערכי שיעור ופעילויות מגוונות במסגרתן לומדים התלמידים להכיר את החקלאות המסורתית כולל גידול צמחי תבלין, ירק ופרי בחווה, שהקימו בבית הספר, למידה על משאב המים בהיבטים שונים, הקמת קבוצת תלמידים המשמשת כ"מנהיגות ירוקה" אשר 'משגררים' נושאים שונים של קיימות, צרכנות נבונה הכוללת עשייה משותפת של ההורים עם ילדיהם, מחזור ואחריות סביבתית כמו למשל – שימוש בכלים רב פעמיים ועוד.

בסיום התהליך הרחב, יציג בית הספר בפני ועדת שיפוט של המשרד להגנת הסביבה את תוכנית הקיימות שלו וכיצד היא מוטמעת בתוכנית הלימודים ובקהילת בית הספר. הוועדה צפויה להתכנס לקראת סוף חודש מאי, ובסופה יוחלט האם מקבל בית הספר את תעודת ההסמכה המרשימה.

כיום, ישנם שני בתי ספר אשר הוסמכו לירוקים בעיר – אופק ומעוז המכבים. בית ספר היובל הוסמך לתואר ירוק מתמיד, שמשמעותו עמידה בקריטריונים וניהול אורח חיים מקיים בבית הספר למשך שלוש שנים.

ביה"ס עידניםביה"ס עידנים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד