גם בשעת חירום, ממשיכה מחלקת הקליטה באגף השירותים החברתיים, לתת שירות לאוכלוסיית העולים החדשים בעיר, תוך שהיא מבצעת התאמות לאופי האילוצים שתקופה זו מזמנת.
זה מתחיל בשיחות טלפון יזומות ומענה טלפוני לפניות של עולים וסיוע לצרכיהם ככל הניתן, בכל שעות היום לאורך השבוע.
עוד פועלות רכזות הקליטה בתרגומם של עדכוני העירייה השוטפים בנושא הקורונה באתר העירייה ובפייסבוק העירוני העירוני, כחלק ממערך ההסברה הרחב לתושבים, שמטרתו להגיע לכלל האוכלוסיות בעיר בכדי לסייע במניעת התפשטות הנגיף.
בנוסף, האולפן ללימוד עברית עבר הסבה ללמידה מרחוק, ובדומה למסגרות חינוכיות אחרות בארץ, העולים הפוקדים אותו בימי שגרה מתחברים לשיעורי האולפן באמצעים דיגיטליים, ובכך לא נקטע לימוד השפה העברית.
תהליך אשר כל כך חשוב במסע הקליטה בעיר, במדינה ובחברה הישראלית. מהלך זה מתאפשר אודות לשיתוף פעולה הדוק בין משרד החינוך המספק את התשתית ללמידה מרחוק, לבין מחלקת הקליטה בעירייה.
מנהלת המחלקה, רוזיטה ברלין: 'עובדות המחלקה עושות הכל כדי שהשירות הניתן לעולים ביומיום יישמר בצורה המקיפה ביותר האפשרית בנסיבות המגבילות בהן אנחנו נתונים בימים אלה, והמחלקה ערוכה לתת מענה לצרכים שעלולים להתפתח כתוצאה ממצב החירום במדינה."
נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה: "מדובר בתקופה לא קלה עבור תושבי העיר והעולים החדשים בפרט. אנו משתדלים להעניק תמיכה בכל השפות, מתעניינים בשלומם של הקשישים העולים ומוודאים שציבור העולים מצליח להבין את ההנחיות ולשמור על שגרת חיים עד כמה שהמצב מאפשר זאת. יש להודות לצוות מחלקת הקליטה ולמשנה לראש העיר, עמיעד טאוב, שעושים לילות כימים למען העולים."
עולים שרוצים בכך מוזמנים ליצור קשר ולשמר את הדיאלוג בינם לבין המחלקה בכל נושא בו הם זקוקים לסיוע בטלפונים המפורטים כאן באתר העירייה - לחצו על הקישור
לחצו כאן לאתר העירייה בשפה האנגלית