הגדלת פעילות הרכבת בעיר

25/08/2022 כ"ח אב תשפ"ב

בשבוע שעבר,9.8.22, הגיע לעיר מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, וצוות המטה שלו לפגישת עבודה ולסיור עם ראש העיר, חיים ביבס. בפגישה סוכמו הצעדים להרחבת שירותי רכבת ישראל בעיר כאשר במרכז התכנית נמצא תכנון תחנת הרכבת השלישית בעיר, זאת במסגרת תכנית המתאר לעיר מודיעין מכבים רעות, שאושרה לפני כשבוע.

התחנה החדשה תמוקם במרכז רובע העסקים החדש, שייבנה בסמוך לפארק הטכנולוגי. עוד נקבעו בפגישה השלבים של הפרויקט כך שבשלב הראשון תורחב תחנת "מודיעין מרכז", הרחבה שתבוצע עשרות מטרים מתחת לקרקע ותאפשר הכפלת מסילות הרכבת אשר יגדילו משמעותית את נפח פעילות הרכבות אל העיר וממנה. בשלב השני ייבנה חיבור לתחנת רכבת נוספת, שלישית, אשר תוקם בפארק הטכנולוגי בסמוך לרובע העסקים והבילוי העתידי של העיר.

מסלול הרכבת המתוכנן ייסלל מתחנת "מודיעין מרכז" לכיוון הפארק הטכנולוגי ויגיע למתחם השכונות החדשות שייבנו במערב העיר.

המסלול יהיה למעשה מנהרה תת קרקעית שתמשיך את המנהרה הקיימת היום מתחת לציר התנועה המרכזי של העיר, שדרות החשמונאים לכיוון צפון, בהמשך המסילה, שתגיע לעומק של 70 מטרים באזורים המיושבים, תתעקל לכיוון מערב, תחת שדרות עמק בית שאן, עד לאזור רובע עסקים שיכלול עירוב שימושים של בנייני משרדים, מסחר וכמובן מגורים.

ראש העיר, חיים ביבס: "זוהי ללא ספק בשורה משמעותית שאנו מקדמים בימים אלה במסגרת התכנון והיישום של השלב השני של העיר מודיעין מכבים רעות. מודיעין מכבים רעות היא העיר המתוכננת ביותר בישראל ונתון זה מאפשר לנו לפעול בצורה שקופה ומסודרת לטובת עתיד ילדינו, הארכת תוואי הרכבת לשכונות החדשות של העיר שייבנו בשלב ב' של העיר יאפשרו לתושבי העיר להתנייד בתחבורה ברת קיימא וחסכונית ולנו ליצור עיר גדולה ובריאה המשלבת קידום ערכי הטבע עם מערכת שירותים ציבוריים ענפה שתספק לתושבים את כל הצרכים שלהם, פה ליד הבית."

מסילת הרכבת מודיעין – ירושליםמסילת הרכבת מודיעין – ירושלים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד