לוחות תקשורת בפארקים הציבוריים

18/10/2022 כ"ג תשרי תשפ"ג

יש יוזמות יפות ופשוטות שעושות שינוי גדול, וזו ללא ספק אחת מהן. בשבוע שעבר התקין אגף מבני ציבור בעירייה לוחות תקשורת בפארקים הציבוריים ברחבי העיר, אשר מיועדים לתקשורת בין ילדים עם צרכים מיוחדים שאינם יכולים לדבר עקב סיבות מגוונות, לכאלו שלא.

כיצד זה עובד? על הלוח מופיעים איורים או סמלים שונים בהם משתמשים במקומות רבים בעולם המביעים צורך כלשהו, כמו למשל – "אני מזמין חבר" או "אני רוצה להתגלש ביחד", כאשר ההצבעה על האיור או הסמל בעזרת יד או חלק גוף אחר (רגל, מבט וכו') לאדם שאינו עם צרכים מיוחדים, יוצרת תקשורת הדדית בין שניהם. בנוסף, מעודדים לוחות אלו מודעות חשובה של התושבים לאנשים עם צרכים מיוחדים וסובלנות.

היוזמה להתקנתם של לוחות התקשורת נולדה בקהילת בית הספר לחינוך מיוחד "פסיפס" ובהנהגת ההורים של החינוך המיוחד בעיר, אליה הצטרף גם המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב. הרעיון החל להתגבש יחד עם העירייה, ובשיתוף פעולה עם בית הספר וצוות מקצועי מטעמו שכלל קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, הוחלט על הסמלים אשר מותאמים למתקנים ולצרכים שבכל פארק.

זאת לאחר סיור נרחב שערך צוות בית הספר עם העירייה בפארקים השונים, כאשר הרציונל לבחירתם של המיקומים היה שאלו יהיו פארקים מרכזיים, שחלק מהמתקנים בהם נגישים וכמובן, פארקים הסמוכים למקומות שבהם מטופלים ילדים עם צרכים מיוחדים כמו בית אקדם או אגף השירותים החברתיים בעירייה.

בשלב זה, יותקנו לוחות התקשורת ב-16 פארקים ברחבי העיר במסגרת פיילוט אותו תבחן העירייה, ובהתאם לצורך הוא יורחב לפארקים נוספים.

חיים ביבס, ראש העיר: "עירנו מניפה בגאווה את דגל הסובלנות וקבלת האחר בשירותים הרבים שניתנים למען הילדים והנוער עם הצרכים המיוחדים, החל מחינוך, מיצוי זכויות ועד להשתלבות בקהילה ודאגה לרווחתם. לוחות התקשורת הם נדבך קהילתי חשוב בהקשר זה, אשר מעלה למודעות את השוני הקיים והכלתו ומצד שני, את הקרבה והתקשורת בין גווני האוכלוסייה, וזהו פרויקט מבורך ומשמעותי עבור התושבים שלנו".

עמיעד טאוב, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותים חברתיים: "הצבת שלטי התקשורת הינה בעלת ערך כפול. גם מייצרת נגישות לילדים ולבוגרים המתקשים בתקשורת, וגם מאפשרת הנגשה תקשורתית במרחב הציבורי תוך מתן דגש לכולנו על העובדה כי ישנן דרכים רבות לתקשר. לוחות התקשורת הן חלק נוסף בפאזל החברתי של עיר חדשנית, נגישה ומכילה".

תקשורת תומכת חליפית בפארקתקשורת תומכת חליפית בפארק


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד