מוכנים לקראת החורף

09/11/2022 ט"ו חשון תשפ"ג

משבר האקלים ושינויי מזג האוויר בשנים האחרונות, עומד על סדר היום בהיערכות העירייה לקראת החורף הקרב ובא. ההיערכות מבוצעת בכוחות משותפים של אגפי העירייה – תשתיות, מבני ציבור, שפ"ע, חכ"ל, מינהלת אופק ותאגיד מי מודיעין.

בשבועות האחרונים הגיעה העירייה לישורת האחרונה בהיערכות, לאחר שקיימה דיונים מקצועיים עם כלל הגורמים וחברות הבת.

כהפקת לקחים מהחורף הקודם, סיימה העירייה טיפול בעבודות ניקוז. בין היתר, כביש 431 דרום, בשיקוע מתחת לכיכר התחבורה, מניעת הצפות מכיוון כביש הכניסה לעיר מנוף איילון צפונה ועוד.

בנוסף, בוצע ניקוי יסודי של מאות הקולטנים הפרושים ברחבי העיר, שתפקידם לקלוט את מי הנגר של הגשמים. פעילות זו מבוצעת בעיקר על ידי רכבי הטיאוט והשאיבה, על מנת למנוע סתימתם של הקולטנים מהצטברות של עלים ופסולת שעלולים לגרום להצפות. גם במוסדות החינוך הונחו אבות הבית של בתי הספר לנקות את כלל הגגות והמרזבים ונערך מעקב לקולטנים בגני ילדים ובבתי ספר.

כמו כן, מנוקים מקומות המועדים לסחף בכבישים ובשולי המדרכות. מבחינת ציוד חירום עירוני, נבדקה תקינותן של המשאבות הנחוצות לניקוי בזמן החורף והציוד עבור צוותי החירום הכולל חליפות חורף, פנסים וגנראטורים.

עוד כחלק מההיערכות לחורף, בוצע גיזום ענפים של עצים ותיקים בשכונות ובמוסדות חינוך העלולים להוות מפגע בטיחותי. בנוסף, בשיתוף עם חברת החשמל מבוצעות עבודות לגיזום עצים, מתחת לקווי מתח ברעות ובמכבים כדי למנוע קצרים שעלולים לקרות מהרוחות.

כמו כן, הוחלפו כבלי חשמל תת קרקעיים לטיפול בקצרים והגברת אספקת החשמל והתאורה בלילות, במספר מוקדים בעיר.

באתרי הבנייה ברחבי העיר הונחו הקבלנים לחזק את הגדרות באתרים והופצו הנחיות ליזמים השונים לטיפול בשינויי השטח שבאזורם למניעת הצפות וגריפת חומרים לשטחים הציבורים, חיזוק גדרות, בדיקת תקינות מערכות הניקוז בשכונות החדשות ובאתרי בניה ועוד.

מהעירייה נמסר כי צוותי הפיקוח העירוני עורכים סיורים באתרי בנייה על מנת לאתר ולמנוע מפגעים שונים שעלולים להתרחש כתוצאה מרוחות חזקות במהלך החורף. פיקוח זה ימשיך על ידי המפקחים של מחלקת הפיקוח על הבנייה והפיקוח העירוני, במהלך כל החורף.

במקרים של מפגעים בטיחותיים במהלך החורף, יש לדווח באופן מיידי למוקד העירוני 106.

היערכות עירייה לחורף


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד